Rensa fisken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rensa fisken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av musicpanda88 Visa inlägg
    Så för oss stackars som inte fiskar från båt blir det inte tungt att bära omkring på en kylsväska.. eller kan jag hälla ner is i typ en termos och hälla i påsen med fisken.. :/ Trodde min döda fisken ner i påsen ner i vattnet var en okej plan .. (morfar ditt fel.. *slår mig för pannan*)
    Beror väl på hur mycket fisk du ska ha i den. Kylväskor finns ju i mjukt utförande och väger ju knappast något. Frys en trekvartsfull treliterspåse eller en PET-flaska och ha i kylväskan. Det räcker. Väger ju med kylväskan kanske 2 kg. Inte svårt att bära... Bra att ha mat i också. Krångla inte till det. Isen i påsen smälter ju och så ligger fisken i vatten till slut.
    Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Anders (Team Lilla My) Visa inlägg
      Beror väl på hur mycket fisk du ska ha i den. Kylväskor finns ju i mjukt utförande och väger ju knappast något. Frys en trekvartsfull treliterspåse eller en PET-flaska och ha i kylväskan. Det räcker. Väger ju med kylväskan kanske 2 kg. Inte svårt att bära... Bra att ha mat i också. Krångla inte till det. Isen i påsen smälter ju och så ligger fisken i vatten till slut.
      Ahh kom på att jag har en mjuk sådan här hemma får se om jag kan skaffa en till större dock blir problematiskt om man får nånting på över 75 cm då måste fisken vikas på mitten

Nice tack för tipset, allt det här med att inälvorna kan koka osv om man inte rensar direkt har skrämt upp mig Men ska göra så här vid nästa fisketur, känns bra mobbat att behöva stanna upp hela tiden för att rensa... -__- omän det kan vara skönt att ha gjort ute för att slippa hemma, men då gör man hellre det när man vet att man ska hem. Nått tips på hur jag får bort fisklukten sen från frysväskan? Tvättmaskin??

Kommentera

Lägg fisken i en plastpåse i väskan om du inte vill ha den kladdig. Du kan ju ha Petflaskan/ispåsen i samma plastpåse också. Bara att lyfta ur och ta med in efter fisketuren och så är väskan ren och torr.
        Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
        1 svar
        220 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg Jester Burk II