Ursprungligen postat av musicpanda88
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rensa fisken
Collapse
X
-
Beror väl på hur mycket fisk du ska ha i den. Kylväskor finns ju i mjukt utförande och väger ju knappast något. Frys en trekvartsfull treliterspåse eller en PET-flaska och ha i kylväskan. Det räcker. Väger ju med kylväskan kanske 2 kg. Inte svårt att bära... Bra att ha mat i också. Krångla inte till det. Isen i påsen smälter ju och så ligger fisken i vatten till slut.Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se
-
Ahh kom på att jag har en mjuk sådan här hemma får se om jag kan skaffa en till större dock blir problematiskt om man får nånting på över 75 cm då måste fisken vikas på mittenUrsprungligen postat av Anders (Team Lilla My) Visa inläggBeror väl på hur mycket fisk du ska ha i den. Kylväskor finns ju i mjukt utförande och väger ju knappast något. Frys en trekvartsfull treliterspåse eller en PET-flaska och ha i kylväskan. Det räcker. Väger ju med kylväskan kanske 2 kg. Inte svårt att bära... Bra att ha mat i också. Krångla inte till det. Isen i påsen smälter ju och så ligger fisken i vatten till slut.
Nice tack för tipset, allt det här med att inälvorna kan koka osv om man inte rensar direkt har skrämt upp mig
Men ska göra så här vid nästa fisketur, känns bra mobbat att behöva stanna upp hela tiden för att rensa... -__- omän det kan vara skönt att ha gjort ute för att slippa hemma, men då gör man hellre det när man vet att man ska hem. Nått tips på hur jag får bort fisklukten sen från frysväskan? Tvättmaskin??
Kommentera
-
Lägg fisken i en plastpåse i väskan om du inte vill ha den kladdig. Du kan ju ha Petflaskan/ispåsen i samma plastpåse också. Bara att lyfta ur och ta med in efter fisketuren och så är väskan ren och torr.Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av BosseDHej,
Jag har blivit kontaktad av en forskare från Polen som är på jakt efter material av...3 Foton-
Kanal: Våra svenska fiskar
2026-04-29, 15:00 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
|
1 svar
220 visningar
2 gillar