Fånga mer gädda?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fånga mer gädda??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fånga mer gädda??

Hej har ett litet problem. Har fiskat ungefär varje kväll nu i kanske 3 veckor. Fått en gädda på 1,6 Kg och en på 8 Hg. Båda nära land.
    När man hör och läser om andra så får en del minst 5-10 gäddor per tur.
    För mig spelar det ingen roll vad det är för storlek bara man kan få napp nån gång.

Jag fiskar i Svärdsjön en bit utanför Falun. Har fiskat av både i sund, Nära vass/vegetation i vassen och rott drag på djupt vatten.
    De gäddor har jag dragit på en guldfärgad spinnare och en blå liten wobbler.

Nu behöver jag hjälp, vad ska jag göra för att fånga mer fisk eller är det bara att nöta på?

Jag har hittils fiskat inom rödmarkerat område.

jag skulle byta vatten, jag har fiskat i samma vatten med allt från UL spinnare till Medussa (stort softbait) och bara fått ett par fiskar på ett helt år!
    på mitt landställe blir det alltid fisk även om jag bara fiskar i en halvtimme så det är inte mig det är fel på...

Kommentera

Ursprungligen postat av Österfisk Visa inlägg
      jag skulle byta vatten, jag har fiskat i samma vatten med allt från UL spinnare till Medussa (stort softbait) och bara fått ett par fiskar på ett helt år!
      på mitt landställe blir det alltid fisk även om jag bara fiskar i en halvtimme så det är inte mig det är fel på...

Problemet är väl att farsan inte vill flytta båten igen. Hade den tidigare i "Seckan" (Ja det stavas så" Och där fick man inte heller så mkt fisk. Eller, man var inte ute så mkt för kraftstationen släpper på vatten hela sommaren typ och då blir det väldigt strömt.

Nån mer som har tips?

Kommentera

Ursprungligen postat av Matteus Visa inlägg
        Hej har ett litet problem. Har fiskat ungefär varje kväll nu i kanske 3 veckor. Fått en gädda på 1,6 Kg och en på 8 Hg. Båda nära land.
        För mig spelar det ingen roll vad det är för storlek bara man kan få napp nån gång.

Jag fiskar i Svärdsjön en bit utanför Falun. Har fiskat av både i sund, Nära vass/vegetation i vassen och rott drag på djupt vatten.

Nu behöver jag hjälp, vad ska jag göra för att fånga mer fisk eller är det bara att nöta på?

Dum fråga kanske men finns det mkt fisk isjön?

Kommentera

Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
          Dum fråga kanske men finns det mkt fisk isjön?

Så jag tror det finns bra mkt mer fisk än vad jag fångar

Kommentera

Prova strax utanför lekvikarna där borde det stå kvar en hel del efterlekssnipor... Läste rapport om att förra helgen drog de 30 gäddor på en sväng på det viset i Bollnäsområdet, tämligen samma breddgrad som Falun. Själv så fick jag 5 stycken från land igår kväll i norrbotten...
            http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
              Prova strax utanför lekvikarna där borde det stå kvar en hel del efterlekssnipor... Läste rapport om att förra helgen drog de 30 gäddor på en sväng på det viset i Bollnäsområdet, tämligen samma breddgrad som Falun. Själv så fick jag 5 stycken från land igår kväll i norrbotten...

Okej men om det inte för mkt begärt skulle du kunna ringa potentiella lekvikar om du kan se någon på kartan. Ska jag stå inne i viken eller en bit utanför. Spinnare,wobbler?

Kommentera

Ursprungligen postat av Matteus Visa inlägg

Hej! Gäddorna kanske inte riktigt är färdiglekta änniu, de är dom inte i Leksandstrakten i allafall så ha lite mer tålamod.
                Om du inte testat Jerkfisket så rekommenderar jag det varmt! Se filmen "Gäddfeber" så får du en bra inblick i fisketekniken och jag LOVAR
                dig att du kommer älska metoden!! Rekommenderar några busterjerk i dragväskan om du börjar jerkfiska, dom levererar alltid för mig!

Lycka till!
                /Team Perax, Jon Persson
                http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Testa även lite större jiggar i olika skrikiga färger, jag gillar Savage Gears största Grub-jiggar med ganska tunga jigghuvuden.. Går både spinna in så långsvansen svänger eller studsa mer klassiskt på botten.: Köp lite olika färger och testa.

Dock inte med för små krokar på skallarna för då släpper dom lätt..

E dom tröga, så vill dom gärna ha nåt lite utöver det vanliga Är dom i gasen, ja vad hugger dom inte på då?

Kommentera

Fiska nattetid.
                    http://www.silverbums.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
                    1 svar
                    244 visningar