Fiskedrag bortskänkes! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskedrag bortskänkes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
    Ja va f-n, barnen skulle säker bli glada men jag har som sagt råd att förse bonuskottarna med vad de behöver!!
    Tror jag säkert. Ta hand om kottarna. De som skall ta hand om oss sen när vi blir gamla.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Simen Visa inlägg
      Om du ändå ska ge bort dom kan du ju lika gärna slänga dom
      Tur inte alla resonerar som du...
      Om fler tänkte som trådskaparen skulle samhället se bättre ut.

      Kommentera


      • #13
        Utan tvekan en av dom bättre trådar som skapats måste jag säga Hoppas dragen går till någon som får stor glädje av dom!

        Hoppas detta blir en återkommande sak från andra också Ska försöka dra mitt strå till stacken men jag måste smyga några drag förbli min lillebror bara för han vill ha allt jag inte längre använder även om han inte ens behöver det

        Kommentera


        • #14
          Inte fan ska du slänga dem. Finns så många fattiga studenter och andra ungdomar som skulle bli superglada över att få de. Hoppas rätt person får nytta av de

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
            Noterat.

            Men har du tänkt på du kan skapa ditt eget sommarjobb? Jag la lappar brevlådan i villaområden tvättade fönster, tvättade bilar och klippte gräsmattor. Gjorde 16.000 kr på en sommar och blev brun som attans. Finns många som vill köpa lite extra fritid för en liten peng.
            Men det finns redan personer som håller på med sådant här.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Dennis_81 Visa inlägg
              Inte fan ska du slänga dem. Finns så många fattiga studenter och andra ungdomar som skulle bli superglada över att få de. Hoppas rätt person får nytta av de
              Lovar inte slänga dem. De kan fortfarande fånga fisk och då skall de "återvinnas".

              Kommentera


              • #17
                Hej!!

                Jag heter Rebecca och har precis hittat hit till Fiskesnack för att få lite fisketips osv (premiärinlägget! ). Är 21 och pluggar i Malmö, och följde nyligen ut en vän på fiske vid Citadellet i Landskrona. Har aldrig fiskat i hela mitt liv innan dess och ärligt talat var jag nog lite tveksam. Tålamod har jag ju hört att man behöver och där låg min oro... men det blev trots allt en riktigt lyckad dag! Jag fick två öringar som jag till och med tog hem och som nu ligger i frysen. Haha, det känns nästan lite triumferande. Spänningen när man kunde se fiskarna följa draget och adrenalinet när de högg... Fantastiskt roligt ju!!

                Detta känns absolut som en hobby värd att satsa på, och då jag nyss fått tillgång till bil känns det ännu mer som ett intresse för mig. Älskar ju natur och friluftsliv (det har dessutom kopplingar till vad jag pluggar) och det känns nästan lite tråkigt att jag inte upptäckt det roliga med fiske förrän nu. Så många år jag missat! Problemet nu ligger i utrustning. Jag pluggar som sagt och ekonomin är ju som bekant inte särskilt tillåtande vad gäller roliga utsvävningar. Har dock haft lite skattepengar som jag kunnat köpa ett spö och rulle för, med hjälp och råd av min kompis. Så till nästa problem - vad ska man fiska med? Drag och sånt har jag ju ingen aning om vad som funkar. Kustfiske är ett ord jag känner igen, det brukar min vän ägna sig åt ibland - kanske det första kitet hade passat mig bra? Vad tror ni? Vad kan man få för fisk på de dragen? Bor som sagt i Malmö så vattnena här runt omkring passar fint ur ren tillgänglighetssynpunkt. Då hade jag kunnat följa med honom och ha mina egna grejer på riktigt och slippa låna... Dessutom hade jag kunnat ta mig ut själv och bygga på fiskeintresset ännu mer, vilket jag utan tvekan vill ägna sommaren åt!

                Önskar er alla en fin sommar med mycket spännande fiske!

                Rebecca

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Rebecca Visa inlägg
                  Hej!!

                  Jag heter Rebecca och har precis hittat hit till Fiskesnack för att få lite fisketips osv (premiärinlägget! ). Är 21 och pluggar i Malmö, och följde nyligen ut en vän på fiske vid Citadellet i Landskrona. Har aldrig fiskat i hela mitt liv innan dess och ärligt talat var jag nog lite tveksam. Tålamod har jag ju hört att man behöver och där låg min oro... men det blev trots allt en riktigt lyckad dag! Jag fick två öringar som jag till och med tog hem och som nu ligger i frysen. Haha, det känns nästan lite triumferande. Spänningen när man kunde se fiskarna följa draget och adrenalinet när de högg... Fantastiskt roligt ju!!

                  Detta känns absolut som en hobby värd att satsa på, och då jag nyss fått tillgång till bil känns det ännu mer som ett intresse för mig. Älskar ju natur och friluftsliv (det har dessutom kopplingar till vad jag pluggar) och det känns nästan lite tråkigt att jag inte upptäckt det roliga med fiske förrän nu. Så många år jag missat! Problemet nu ligger i utrustning. Jag pluggar som sagt och ekonomin är ju som bekant inte särskilt tillåtande vad gäller roliga utsvävningar. Har dock haft lite skattepengar som jag kunnat köpa ett spö och rulle för, med hjälp och råd av min kompis. Så till nästa problem - vad ska man fiska med? Drag och sånt har jag ju ingen aning om vad som funkar. Kustfiske är ett ord jag känner igen, det brukar min vän ägna sig åt ibland - kanske det första kitet hade passat mig bra? Vad tror ni? Vad kan man få för fisk på de dragen? Bor som sagt i Malmö så vattnena här runt omkring passar fint ur ren tillgänglighetssynpunkt. Då hade jag kunnat följa med honom och ha mina egna grejer på riktigt och slippa låna... Dessutom hade jag kunnat ta mig ut själv och bygga på fiskeintresset ännu mer, vilket jag utan tvekan vill ägna sommaren åt!

                  Önskar er alla en fin sommar med mycket spännande fiske!

                  Rebecca
                  Hallå och välkommen!

                  Det finns många bra platser fiska på runt Malmö. Söder om brofästet är ett av dem. Parkera norr om och vandra ner dit. Mång som får fisk på Limhamns Ön. Jag har själv bara fått en Öring där. Utsidan av Lagunen kring mynningen. (småbåthamnen vid Ribban).

                  Jag har tagit de flesta av mina i Klagshamn. Fast så fiskar jag också mest där. Just nu är där mycket öring så du kan princip få dem längs hela kusten här nere. Barnvikens mynning tex.

                  Nu när det är varmt skall du nog söka dig till djupare vatten nära land. Då är Limhamns Ön lämpligt. Eller utsida lagunen. Annars får du fiska väldigt sen in på kvällen och natten då fisken kommer in. Dagtid får de Öring på turbåtarna så de står nog på grunden ute i Öresund under dagen där det är kallare.

                  Ja kustpaketet skull nog passa dig bäst.
                  Senast ändrad av Silverfisk; 2012-06-17, 08:12.

                  Kommentera


                  • #19
                    Hej jag är en kille på 14 bast och älskar att fiska. Eftersom jag inte har alla pengarna i världen så skulle det aldrig sitta fel med lite drag Har alltid tyckt att ytfiske har verkat roligt och nu när jag ser att man kan vinna ett par grodor så tänkte jag varför inte? Det är ju alltid värt ett försök, skitfiske på dig! // Oscar.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Multifix Visa inlägg
                      Jag är en 17 årig fattig student utan sommarjobb, mina drag är gamla och rostiga och dragen i insjöpaketet ser extremt dödliga ut. Hjälp mig att få min sommar bättre med dessa drag och jag lovar att skicka bilder på dom fina fångsterna jag kommer att få! Kommer även att ge några drag till min syster som ochså vill lära sig fiska
                      Skitfiske!
                      Adam.
                      Grattis.

                      Skicka meddelande med adress var jag skall skicka insjöpaketet. Hoppas du får glädje av det och fångar fisk med det. Och lägga gärna sen upp bilder här och skicka meddelande när du gör det så man inte missar det.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Arbetar...
                      X