Kille på 16 år behöver beten, får inte köpa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kille på 16 år behöver beten, får inte köpa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Jag håller med dig! Snälla, tar bort denna ovärdighet!

    Kommentera


    • #22
      Eller så införs regeln att man endast får svara i sådana här trådar om man har något man vill skänka bort. Det vore en rätt rimlig regel.

      Kommentera


      • #23
        Jag tror att det finns ett behov att diskutera dessa ungdomstiggeriannonser. Jag har troligen gjort min ståndpunkt tydlig. Vad som kanske inte framgår tydlig är att även min åsikt baserar på medkänsla. Jag har satt in mig i ungdomarnas situation, de som tigger om beten här.
        Det är därför jag är emot detta. Jag skulle gärna höra Bergmanns åsikt.
        Tror inte att hans avsikt var att animera ungdomar att tigga.
        Jag har sett det här nu flera gånger, och det känns utav anledningar som jag skrev i min egen thread fel. Jävligt fel!! Och då har jag svårt att hålla käften.

        Kommentera


        • #24
          Det är sunt förnuft som gäller, MAN TIGGER INTE!
          Det fick man lära sig från sina föräldrar när man var mycket liten.

          Kommentera


          • #25
            Åker du till Säter och klipper min 90 åriga fars gräsmatta blir det $$$$
            Vet att någon granngrabb klippt för ett par hundra, kan ha tagit ca 20min med en åkklippare.
            Använd fantasin, 600:- /tim är mer än vad 99% av de vuxna fiskarna tjänar, mig inkluderad.

            Peter

            Kommentera


            • #26
              Som 16 åring är det bara ut o jobba!

              Om dina föräldrar blir arga för att du jobbar, tjänar pengar och använder dem till vad du vill som inte är destruktivt så uppmuntrar jag tom dig att strunta i dem i den frågan.

              Självklart ska du respektera dem men det är dags för dig att bli "stor".

              I din ålder började jag med att städa toaletter och kontor och jag kunde köpa vad jag ville utan att nån hade nåt att säga till om, det är det bästa du kan göra!

              Kommentera


              • #27
                Jag började jobba helg/lov i butik när jag var 15 för att finansiera min hobby och kunna göra vad jag ville med mina pengar. Hade inte några pengar hemifrån direkt, så det var enda
                lösningen. Har aldrig ångrat det en sekund. Fantastisk känsla att ha egna pengar man slitit ihop. Tror även att man har nytta av den lärdomen nu när man passerat 30.

                Kommentera


                • #28
                  Jag tror ju inte TS följer den här tråden längre så detta är mer ett inlägg i debatten kring såna här trådar.

                  Nåt är ju fel när man samtidigt har en forumdel som heter (delvis) "Gåvor sökes" och sedan sätter igång ett drev mot de som faktiskt använder avdelningen som det är tänkt.

                  Bort med avdelningen säger jag. "Bortskänkes" kan ju vara kvar förstås...
                  A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

                  Kommentera


                  • #29
                    16 år gammal är för mycket för att tigga. Ingen i den åldern ska behöva tigga. Det handlar om att man är för lat för att jobba ihop dom pengarna man behöver. Precis som dom innan skriver så är det lite väl många som "bara" är ute efter gratis saker här.

                    Om jag nu skulle donera mina saker till någon ska det vara ett barn eller någon som som själv skänker saker till andra.
                    Det handlar om att ge och ta.

                    Kommentera


                    • #30
                      Nån som har några twinpowerrullar att skänka till mig? Har köpförbud för frugan
                      http://fjallfisket.blogspot.se/

                      Fiske i Tänndalen, Funäsdalen, Rogen mm

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Arbetar...
                      X