Vertikal set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vertikal set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [Köpes] Vertikal set

Tja,

Ingen som har ett vertikal set till övers? Är helt grön på vertikal fisket
    så är ute efter något dugligt men som ändå håller kvalitet.
    V-vev är ett måste.

Hör av dig i sånt fall så pratar vi mer

MVH

Matte

Du har pm

Kommentera

Kolla in Okuma seten som finns på predatorshopen.se helt klart prisvärt för en nybörjare!

Kommentera

Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
        Kolla in Okuma seten som finns på predatorshopen.se helt klart prisvärt för en nybörjare!
        Tack ser jävligt intressant ut!

Kommentera

Verkar helt klart prisvärt men tycker man ska informera om partiskheten om sådan finns...

Vänligen,
          Tommy

Kommentera

Det är prisvärt. Partiskhet har inget med saken att göra, Matthias ställde en fråga och jag svarade det jag visste om. Ett komplett set för 899:- är nog närmare Matthias prisklass än många här på fiskesnack skulle rekommendera.

Mvh Rikard

Kommentera

Det är prisvärt. Partiskhet har inget med saken att göra, Matthias ställde en fråga och jag svarade det jag visste om. Ett komplett set för 899:- är nog närmare Matthias prisklass än många här på fiskesnack skulle rekommendera.

Mvh Rikard
              Ett komplett set för 899 kr är ett lågt pris, inget snack om den saken. Men för att bedöma om det är prisvärt tycker jag man behöver mer information, t ex egen erfarenhet av varan eller referera till andra som har erfarenhet av den.

Dessutom tycker jag det är på sin plats att visa om det finns ett samarbete med företaget man tipsar om.

Vänligen,
              Tommy

Kommentera

Har du möjlighet så köp inget nytt "rusta/jula/claes olsson-set"
                Köp bättre saker.
                Är det budgeten som sätter käppar i hjulen, köp beggade bra grejer i stället.

Det finns inget tråkligare än att fiska med skitsaker.

Nu vet jag inget om billgsetet som pratas om. Men det finns ofta en anledning till att något är billigt.
                Varför skall man köpa skit bara för att man är nybörjare?
                Många tycker att detta setet är bra, dubbelt så dyrt, men det kanske du löser endå.
                En bekant köpte detta och är nöjd.

Ingen skit, men ingen lyx heller.

Lycka till!
                Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Fifty Visa inlägg
                  Ett komplett set för 899 kr är ett lågt pris, inget snack om den saken. Men för att bedöma om det är prisvärt tycker jag man behöver mer information, t ex egen erfarenhet av varan eller referera till andra som har erfarenhet av den.

Dessutom tycker jag det är på sin plats att visa om det finns ett samarbete med företaget man tipsar om.

Vänligen,
                  Tommy
                  På vilket sätt menar ni att jag ska vara partisk? Att jag rekommenderar dem som jag har ett samarbete med? Jag är ganska övertygad om att både spö och rulle går utmärkt att köpa någon annanstans, men självklart rekommenderar jag dom. Vi kommer ifrån ämnet, som jag även skrev ovan så frågade Matthias om ett tips på ett bra nybörjarset, jag gav ett som jag anser fungerar alldeles utmärkt som nybörjarset, jag har använt rullen flitigt redan och spöt ser bra ut med gott om öglor på klingan.

Man behöver inte jämföra billiga saker med "rusta/jula/claesolsson set" bara för att dom är billiga. Det finns alldeles för gott om "prylbögar" här på fiskesnack som anser att det är utrustningen som gör fiskaren vilket i mina ögon inte stämmer alls. Jag har under hela min "fiskekarriär" valt att lägga mig lågt/mellan i prisklasserna, ej "trimmat" mina rullar, ej smörjt dom efter varje fisketur och blablgablablablabla allt vad man här på fiskesnack anser sig ska göra. Inte för att jag inte har råd utan för att det är mest värt i mina ögon. Man behöver inte ha det värsta för att bli en lyckad sportfiskare, något som många verkar glömma bort. Min största gädda är fortfarande tagen på ett gammalt hederligt RAM drag, inte ett gargamel jerkbait för 349:-.... Missförstå mig inte nu och tro att jag säger att dyrt är dåligt, bara att det inte alltid behövs.

Setet som Bowen rekommenderar är ett alldeles utmärkt set och jag har själv 3st Daiwa Megaforce, vilket i mina ögon är den mest prisvärda rullen som finns för vertikalfiske i mina ögon ( utifrån dom jag testat ) Men det kostar också nästan 1000lappen mer.
                  Jag är själv ingen säljare men skulle heller aldrig rekommendera rent skit!

Mvh Rikard

Kommentera

Oj vänta det fanns visst fler som rekommenderade detta set...

http://www.youtube.com/watch?feature...v=Q9l-LFOlZbc#!

Kolla 10 min in i filmen...

Mvh Rikard
                    Senast ändrad av jns; 2012-08-21, 16:15.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BrainDisorder, 2020-09-14, 17:07
                    32 svar
                    1 590 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av Kulfisk, 2022-07-03, 21:02