Vertikal set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vertikal set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
    På vilket sätt menar ni att jag ska vara partisk? Att jag rekommenderar dem som jag har ett samarbete med? Jag är ganska övertygad om att både spö och rulle går utmärkt att köpa någon annanstans, men självklart rekommenderar jag dom. Vi kommer ifrån ämnet, som jag även skrev ovan så frågade Matthias om ett tips på ett bra nybörjarset, jag gav ett som jag anser fungerar alldeles utmärkt som nybörjarset, jag har använt rullen flitigt redan och spöt ser bra ut med gott om öglor på klingan.

Man behöver inte jämföra billiga saker med "rusta/jula/claesolsson set" bara för att dom är billiga. Det finns alldeles för gott om "prylbögar" här på fiskesnack som anser att det är utrustningen som gör fiskaren vilket i mina ögon inte stämmer alls. Jag har under hela min "fiskekarriär" valt att lägga mig lågt/mellan i prisklasserna, ej "trimmat" mina rullar, ej smörjt dom efter varje fisketur och blablgablablablabla allt vad man här på fiskesnack anser sig ska göra. Inte för att jag inte har råd utan för att det är mest värt i mina ögon. Man behöver inte ha det värsta för att bli en lyckad sportfiskare, något som många verkar glömma bort. Min största gädda är fortfarande tagen på ett gammalt hederligt RAM drag, inte ett gargamel jerkbait för 349:-.... Missförstå mig inte nu och tro att jag säger att dyrt är dåligt, bara att det inte alltid behövs.

Setet som Bowen rekommenderar är ett alldeles utmärkt set och jag har själv 3st Daiwa Megaforce, vilket i mina ögon är den mest prisvärda rullen som finns för vertikalfiske i mina ögon ( utifrån dom jag testat ) Men det kostar också nästan 1000lappen mer.
    Jag är själv ingen säljare men skulle heller aldrig rekommendera rent skit!

Mvh Rikard
    Det var alls inte min mening att du skulle ta illa upp (om du nu har gjort det?), utan jag tycker själv att det verkar vara en bra rekommendation åt ts (har aldrig provat varken rulle eller spö så jag kan endast spekulera).

Dock står jag fast vid att jag tycker man bör upplysa om att man har ett samarbete med säljaren och varför man tycker varan är prisvärd. Det är absolut information (särskilt om det skrivs på internetforum) som man bör beakta och se upp med när man letar ny utrustning.

Jag håller även med dig om att högst pris inte alltid är bäst (har aldrig påstått något annat heller iofs).

Avslutningsvis vill även jag (ej sponsrad) rekommendera Daiwa megaforce (förra modellen) som jag använt under sommaren och är mycket nöjd med i förhållande till priset. Tog bla a en gös pelagiskt på 7,4 kg tidigt i somras med den rullen utan större problem. Dock finns den inte på predatorshopen.se men väl på t ex Olssons fiske (länk: http://www.olssonsfiske.se/daiwa-meg...079-c-110.aspx). Vi vet iofs inte inom vilket prisspann ts letar utrustning men jag liksom jns (även fast han rekommenderade en annan rulle ) anser denna rulle mest prisvärd.

Vänligen,
    Tommy
    Senast ändrad av Fifty; 2012-08-21, 16:43.

Kommentera

Enda tipset jag har är att satsa hellre på ett grövre spö än ett klenare. Ja vet ett spö som är tillsalu men de finns ju 50 mil från dig. Samt att det ej är delbart..

Kommentera

Ursprungligen postat av karbo001
        Sen är väl tanken med att lägga in ett köpes-inlägg att man INTE vill köpa nytt för att kunna få det billigare.
        Min första tanke också...

Vänligen,
        Tommy

Kommentera

Köpte det setet ganska omgående i morse men sen är jag fullt medveten om att man kan tjäna betydligt mer
          på att vänta och köpa ett beggat set, eller punga ut mer och köpa grymma saker direkt.
          Inte så att budgeten krisar men min båt är verkligen inte byggd för vertikal och de blir antagligen inget seriöst av
          den metoden förens jag bytt båt. Där av blev det ett så kallat dugligt set tills vidare och se om intresset håller
          i sig. Tack för alla svar och åsikter dock : )

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av BrainDisorder, 2020-09-14, 17:07
          32 svar
          1 590 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg BrainDisorder  
          Startad av Kulfisk, 2022-07-03, 21:02