Köpes Multirulle högervevad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpes Multirulle högervevad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av RobRaven
    Jag har en Shimano Corsair 400 för 650:- praktiskt taget oanvänd!
    Det kanske kan vara något, ska läsa på lite om rullen. Hur gammal är den?
    /Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av bjork52
      Den vore perfekt men blir nog för dyr (ska köpa spö oxå). Har en Curado själv men är inte säker på att jag vill byta.

/Mvh

Kommentera

2 - 3 år men bara använd nåra timmar ... upptäckte att jag ska använda vänstervevat!

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx
          sådeså, testa det så får du lite feeling i jerkandet...

det finns ju ingen som helst skilldnad.

det beror ju helt enkelt på vilket sätt du börjar jerka på.

jag är vänsterhänt, spinnfiskar med vänstervevat, trollar med högervevat och jerkar med högervevat.... det är endast en vanesak.

Samma sak är det med tex Trummor. bara för att du är vänsterhänt behöver du tex inte spela vänsterställt, det har med inlärning att göra även i detta fall.. kan säkert dra femtusen exempel till

Kommentera

"att du behöver en högervevad till jerk?, det skall vara vänstervevat ....behövs ingen mer kommentar.."

alla mina lagpolare och några andra polare kör med högervevat, även fast dom är högerhänta...

är väl upp till var och än hur man vill köra...men tycker vi har fått rätt bra feeling och gång i jerkarna ändå

bara kolla senaste 4 veckornas fångster på gädda
            11,3 kg
            11,1 kg
            11 kg
            10,8 kg
            8,5 kg
            8,12kg
            8,12 kg
            8,10 kg
            + några hundratals mindre

Kommentera

upp,upp,upp

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
                det finns ju ingen som helst skilldnad.

det beror ju helt enkelt på vilket sätt du börjar jerka på.

jag är vänsterhänt, spinnfiskar med vänstervevat, trollar med högervevat och jerkar med högervevat.... det är endast en vanesak.

Samma sak är det med tex Trummor. bara för att du är vänsterhänt behöver du tex inte spela vänsterställt, det har med inlärning att göra även i detta fall.. kan säkert dra femtusen exempel till

men håller man vänsterstocken i höger hand blir det krångligt!

håller med everflow här. och så finns det ju faktiskt fördelar med båda alternativen, att veva med höger ger (om man är högerhänt) bättre "feeling" i själva invevningen (vet att UT håller med om detta). men som prylis skulle säga, så kan man börja veva in snabbare om man slipper byta grepp. för mig spelar det ingen större roll och jag fiskar lika bra (eller dåligt) med båda alternativen. det som är lite tråkigt är när folk tror att man MÅSTE göra si eller så, det handlar om vad man själv gillar och vad som känns bäst. alltid bra att lyssna på goda råd från andra med erfarenhet, men också viktigt att våga gå sin egen väg och testa. detta gäller givetvis inom det mesta, såväl rullar som beten, fiskeplatser, spön, väderförhållanden, båtval, motorval mm mm.

fick själv en ganska rolig påminnelse om detta när jag och sonen var ute och fiskade för ca 1 vecka sedan. jag med min erfarenhet, utrustning, betesarsenal och tålamod blankade helt, men min son (5 år) drar en fin öring på 2,5 kg. han fiskade efter abborre med en gammal abumatic, ett svajjigt abuspö utan ryggrad och en liten gul jigg.
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av zappa
                  Hej

Intresserad av att köpa en högervevad multirulle för medium/medium-light jerkfiske till en kompis i present.

Set med bra spö kan oxå vara av intresse (max 1000 kr)

Mvh

En sprillans Pro Rocket 5500 C för 800 spänn har jag att sälja.

Kommentera

så jag ska inte bli av med min rulle huh!

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
                      men håller man vänsterstocken i höger hand blir det krångligt!

håller med everflow här. och så finns det ju faktiskt fördelar med båda alternativen, att veva med höger ger (om man är högerhänt) bättre "feeling" i själva invevningen (vet att UT håller med om detta). men som prylis skulle säga, så kan man börja veva in snabbare om man slipper byta grepp. för mig spelar det ingen större roll och jag fiskar lika bra (eller dåligt) med båda alternativen. det som är lite tråkigt är när folk tror att man MÅSTE göra si eller så, det handlar om vad man själv gillar och vad som känns bäst. alltid bra att lyssna på goda råd från andra med erfarenhet, men också viktigt att våga gå sin egen väg och testa. detta gäller givetvis inom det mesta, såväl rullar som beten, fiskeplatser, spön, väderförhållanden, båtval, motorval mm mm.

fick själv en ganska rolig påminnelse om detta när jag och sonen var ute och fiskade för ca 1 vecka sedan. jag med min erfarenhet, utrustning, betesarsenal och tålamod blankade helt, men min son (5 år) drar en fin öring på 2,5 kg. han fiskade efter abborre med en gammal abumatic, ett svajjigt abuspö utan ryggrad och en liten gul jigg.

kan inte annat än att bara hålla med.

lite orutinerat att få stryk av sonen bara. men han kanske haft en bra lärare?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2020-09-14, 17:07
                      32 svar
                      1 524 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av Kulfisk, 2022-07-03, 21:02