Trollingspön och rullar samt ekolod och elmotor. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingspön och rullar samt ekolod och elmotor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [Köpes] Trollingspön och rullar samt ekolod och elmotor.

Tjena.

Tänkte prova på det här med Trolling lite mer i vår. (Gädda,abborre och gös) Tidigare har jag bara kört med mina vanliga haspelspön bakom båten i en kompis båt, har fungerat bra men klarar inte de tyngre wobblerna o gummina. Men då jag införskaffat egen båt alldeles nyligen, så tänkte jag utöka mina chanser att få fisk genom lite ny utrustning. Så innan jag går o köper ny utrustning, ville jag kika om det är någon som vill sälja av lite till vettigt pris?

Spön o räkneverksrullar för trolling är intressant. Även på jakt efter ett beg. Ekolod i typ 1000-2000:- klassen istället för ett nytt 1500:- från typ Jula.. Jag bor i Nyköping o jobbar i Södertälje. Så antingen i närheten eller så måste saker kunna skickas. Hör av er om ni har något ni vill sälja.

Mvh Jim

Ingen som vill bli av med något eller uppgraderat sig? ��

Kommentera

Har ett Lowrance färglod (x115cdf tror jag det heter) till salu.
      BFT heavytrollingspön med tillhörande Shimano tekota finns också tillsalu.

Kommentera

PMar dig. ��

Kommentera

Ursprungligen postat av 8freak Visa inlägg
          Tjena.

Tänkte prova på det här med Trolling lite mer i vår. (Gädda,abborre och gös) Tidigare har jag bara kört med mina vanliga haspelspön bakom båten i en kompis båt, har fungerat bra men klarar inte de tyngre wobblerna o gummina. Men då jag införskaffat egen båt alldeles nyligen, så tänkte jag utöka mina chanser att få fisk genom lite ny utrustning. Så innan jag går o köper ny utrustning, ville jag kika om det är någon som vill sälja av lite till vettigt pris?

Spön o räkneverksrullar för trolling är intressant. Även på jakt efter ett beg. Ekolod i typ 1000-2000:- klassen istället för ett nytt 1500:- från typ Jula.. Jag bor i Nyköping o jobbar i Södertälje. Så antingen i närheten eller så måste saker kunna skickas. Hör av er om ni har något ni vill sälja.

Mvh Jim
          Hej Jim;

Som trollingrullar rekommenderar jag Daiwa SG47LC med linräknare. Som trollingspön rekommenderar jag 8-fots (240 cm) Shakespeare Ugly Stik Tiger...http://www.trumman.com/shakespeare/ugly_stik_rods.htm ....

http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Old Firehand

Kommentera

Tack Old! Har förstått att Ugly verkar vara prisvärt o bra. Blir att köpa dessa om ingen har något bra bättre beg. o sälja. Ang. rullar så har jag varit inne på Magda rullarna typ Air eller 20dx eller vad dom heter om det blir nytt.. har ju inte överflöd av pengar o kan man få bättre beg. till samma pris som nytt med sämre kvalité så är det ju att föredra.

Kommentera

Ursprungligen postat av 8freak Visa inlägg
              Tack Old! Har förstått att Ugly verkar vara prisvärt o bra. Blir att köpa dessa om ingen har något bra bättre beg. o sälja. Ang. rullar så har jag varit inne på Magda rullarna typ Air eller 20dx eller vad dom heter om det blir nytt.. har ju inte överflöd av pengar o kan man få bättre beg. till samma pris som nytt med sämre kvalité så är det ju att föredra.
              Hej Jim;

När det gäller köp av trollingspön och rullar är det bättre att spara pengarna lite längre och köpa de nya modellerna Daiwa SG47LCA... Jag hade 8 st "pensionerade" Shimano Triton 200G som jag gav bort till min äldsta fiskekompis Kjell L. i somras när vi var ute på Norra Björken och trollade Gös...
              Kjell hade sex olika multirullar i sin båt och vi trollade med några rullar med knarr och några utan knarr...men ingen med räkneverk....

Go for the Big Walleyes!

http://www.trumman.com/rebel/windcheater.htm
              Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sadda, 2022-07-10, 12:50
              14 svar
              479 visningar