Söker efter planermast, trollingmast. Big john eller Bios är intressant.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Planerboardmast sökes
Collapse
X
-
Som sagt Jonas bara borsta upp engelskan delar till Bigjon ca 7-10 dagar beroende på priset själv är bäste och billigaste dräng, bara faxa vad du behöver ink visa uppgifter klonk säger det i brevlådan var dock noga med att speca hur du vill ha det skickat de har en otrevlig förmåga att skicka med UPS annars, behöver du hjälp låt mej veta mvhUrsprungligen postat av Jonas 37Varning för Big Jon då jag har en själv.Delar är svåra att få tag på här i Sverige.Finns en i Motala som tar hem dom.Jag har väntat på delar sen November 2006.Blocken uppe på masten kan lossna ibland pga av en kil som håller fast blocket lossnar.jag har råkat ut för det 2gånger.Nu har jag gjort en riktig amatörlagning då jag satt fast blocket med buntband,gummistropp och eltejp.Ser inte snyggt ut men det håller.Jag har Big Jons teleskopiska mast,tror inte den tillverkas längre.Men som sagt det går ju att beställa delar ifrån Usa.mvh Jonas
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
-
PS låter som du borde bygga om toppen till kraftigare och bättre grejor om den pajat två gånger har du en bild att skicka på den?
Dessutom är ryckdämpare inte fel att ha skonar grejorna, har en bra topp till försäljning kolla säljesSenast ändrad av TAMTAM; 2007-09-29, 19:37.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Tack för synpunkterna angående svagheter på big jon-masten.Ursprungligen postat av Jonas 37Varning för Big Jon då jag har en själv.Delar är svåra att få tag på här i Sverige.Finns en i Motala som tar hem dom.Jag har väntat på delar sen November 2006.Blocken uppe på masten kan lossna ibland pga av en kil som håller fast blocket lossnar.jag har råkat ut för det 2gånger.Nu har jag gjort en riktig amatörlagning då jag satt fast blocket med buntband,gummistropp och eltejp.Ser inte snyggt ut men det håller.Jag har Big Jons teleskopiska mast,tror inte den tillverkas längre.Men som sagt det går ju att beställa delar ifrån Usa.mvh Jonas
Fortfararande ingen som har en mast till salu ?
Kommentera
-
Om jag inte minns fel träffades vi i Nynäs i våras och du hade en fin Flipper 620 körde småparavaner nån vecka gick inget vidare har jag för mej du nämnde.
Ska du ha rullarna på masten eller tänkte du flytta dem om flyttade kan du lika gärna bygga själv inte speciellt svårt om du är lite händig fungerande block med ryckdämpare har jag till bra pris.
PS Bios masten är nog den bättre av de två definitivt men den har svagheter också låsmuttern på mitten är inget vidare speciellt inte med den breda spridarbommen däruppe brukar sluta med en bult på mitten för att den ska vara stabil och inte röra sej i sidled.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Stämmer bra vi sågs vid rampen vid sjösättning. Blev inge fisk den gången tyvärr.Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggOm jag inte minns fel träffades vi i Nynäs i våras och du hade en fin Flipper 620 körde småparavaner nån vecka gick inget vidare har jag för mej du nämnde.
Ska du ha rullarna på masten eller tänkte du flytta dem om flyttade kan du lika gärna bygga själv inte speciellt svårt om du är lite händig fungerande block med ryckdämpare har jag till bra pris.
PS Bios masten är nog den bättre av de två definitivt men den har svagheter också låsmuttern på mitten är inget vidare speciellt inte med den breda spridarbommen däruppe brukar sluta med en bult på mitten för att den ska vara stabil och inte röra sej i sidled.
Provade Understen några veckor senare och fick uppleva lite rulltjut.
Rullarna ska jag ha monterade på masten har jag tänkt. På min förra båt hade jag rullarna
monterade på taket men på Flippern kommer man lätt åt masten via en lucka där fram.
Hur går det med nya båtbygget förresten? Är den klar?
Kommentera
-
Fortfarande inte någon som har en mast till salu?Ursprungligen postat av madmats Visa inläggNågon som har en mast till salu?
Kommentera
-
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BrainDisorder, 2020-09-14, 17:07
|
32 svar