Fiskestuga Landsjön, Offerdal. Uppdaterad! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskestuga Landsjön, Offerdal. Uppdaterad!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskestuga Landsjön, Offerdal. Uppdaterad!

Prisidé - Helg 900:- eller vecka 2500:-, exklusive administrationsavgift á 500:- kontant till kontaktpersonen på plats.

En fiskestuga vid Landösjön i Offerdal, 8 mil norr om Östersund.
    Båtplats på gångavstånd. Information om båtuthyrning finns via länken nedan.

Landösjön är berömd för både sitt vinter- och sommarfiske. Själv har jag fiskat harr, kanadick och röding. Det ryktas om bäcköring kring ett litet utlopp. Vinterfiskarna har jag ingen erfarenhet av. Mer om sjön och fisket kan ni studera via länkarna.

Trakten kring har vacker natur och många sevärdheter. Tex Skärvångens osttillverkning, med sin världsberömda ost "Randy", eller de pittoreska buorna som drivs på traditionellt vis och serverar våfflor med hjortron och grädde. Vid sjöns nordvästliga ände hittar man skifferbrottet, som exporterar skiffer av högsta klass världen över och vid den sydostliga änden finns den stora fiskodlingen.

Stugan har två rum, kök, kyl, vedspis, elspis, vatten, el, dusch och wc. Den är möblerad och har minst fyra sovplatser. Stugan har stått obebodd en tid och är inte i toppskick. Några småsaker behöver rättas till och den händige har här chansen att förtjäna sitt uppehälle mot lite lätt snickeri.
    Trots nämnda skavanker är stugan fullt beboelig.

Eftersom stugan aldrig tidigare har hyrts ut har jag inte någon färdig rutin för detta, utan vi får komma överens vartefter.

http://landosjon.se/ gästboken har en del aktuell information

http://goo.gl/maps/SUhJ A. stugan B. båtplatsen

I brist på soliga sommarbilder får denna gälla:

Click image for larger version

Name:	xyz 003.jpg
Views:	1
Size:	1,03 MB
ID:	1811137
    Senast ändrad av tihimasmo; 2012-07-03, 11:55.

Intressant.

Nu har jag redan vart upp en vecka i år.
    Men tills nästa år kan jag vara intresserad av att hyra en vecka.

Har du båt du hyr ut också eller?

Hälsn Kim

Kommentera

Nej, ingen egen, men har du god framförhållning bör jag kunna förmedla uthyrning av någon form av flytetyg från en granne.

Kommentera

Ser fram emot bilder samt en priside

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg

Har du båt du hyr ut också eller?
          Båtar finns här:

Senast ändrad av tihimasmo; 2012-06-28, 22:59.

Kommentera

Får man inte ha egen båt i Landösjön?

Kommentera

Man får inte komma över helgen med sin egen båt. Om man har mark och talar med fiskevårdarna borde en överenskommelse angående egen båt inte vara omöjlig att träffa.
              Senast ändrad av tihimasmo; 2012-07-07, 21:04.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X