Buster M hur många knop? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster M hur många knop?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Buster M hur många knop?

Jag har en Buster M -97:a (grön kant) där det satt en yamaha -97 2takt 40hk 3cyl då gjorde båten ca 28 knop max med 2 personer i. Bytte nu till en 50hk evinrude e-tec och toppfarten ökade marginellt. Håller på testar olika propellrar men har inte hittat rätt propp en.. Börjar undra om skrovets gräns kanske är ca 30knop..

Ni med Buster M hur många knop gör era båta och med vilken motor?? GPS knop..

Mvh Christer
    Senast ändrad av christer; 2013-08-12, 18:49.

Skall du tävla eller fiska med båten (spelar 1-2 knop någon roll )
    Går båten bra så var. nöjd det är viktigare med bränsle ekonomi än toppfart vid fiske

Kommentera

Ju högre toppfart ju snabbare marschfart och visst fan e det kul åka fort ibland, ny motor +10hk borde ju ge lite mer en bättre bränsleekonomi. Bara för bilen går i 250km/h behöver man ju inte köra i det liksom..

Så ni med Buster M skriv vad era båtar har för fart och vilken motor ni har..

Kommentera

Ursprungligen postat av Sot Visa inlägg
        Skall du tävla eller fiska med båten (spelar 1-2 knop någon roll )
        Går båten bra så var. nöjd det är viktigare med bränsle ekonomi än toppfart vid fiske
        Alltid skall nån svara nåt, som är totalt ointressant ! Vi kanske vill åka 2 knop snabbare

Kommentera

Åka fort är kul dessutom är det underskattat. Jag som fiskar mycket på Mjörn och Anten hade gärna haft en snabbare båt än min Linder 400 med 15hk. 18-20 knop i stiltje är segt när man kommer ut kl 5 på sjön och har bråttom till fiskestället innan blåst och sol kommer.
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Buster M + Yamaha 40hk 4 takt 2011 års modell gör ca 23-24 knop med två personer. 26-27 knop om man är ensam.

Ligger oftast kring 20 knop när jag åker då jag tycker att den inte tar så mycket då.

Kommentera

Hade en M (gröna sidorna) minns inte årsmodell men typ 96 eller 97 med en F50 för några år sedan

Den toppade typ 30-33 knop eller så

Kommentera

Hade en Buster M gröna sidor, med yamaha 50 high trust. Toppade ca 29kn FÖG.

Kommentera

Har ingen större koll på storleken på buster m, men bör den inte vara snarlik buster R/rs?

Hur som så har jag en buster R med en Honda bf50 -13 och hastigheten mätt med in instabil mobil app så pendlar hastigheten mellan 33-35 knop. Med original propp.

Kommentera

Ursprungligen postat av ruonaoja Visa inlägg
                    Har ingen större koll på storleken på buster m, men bör den inte vara snarlik buster R/rs?

Hur som så har jag en buster R med en Honda bf50 -13 och hastigheten mätt med in instabil mobil app så pendlar hastigheten mellan 33-35 knop. Med original propp.

tack för bra info, vi kör ju en buster r med 30hk 2-bank, vilken kör 26knop med två semi-tjockisar i båten. och tittaer just på ett alternativ med 50hk fyrtakt.

säg mig, hur många sitter ni i båten vid 33 knop?

/whey

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                    10 svar
                    16 027 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69