Lill-flipper - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lill-flipper

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lill-flipper

Hejsan! Tänkte kolla om de är nån som sitter på nå värdefull info om en Lill-flipper 370? Den med katamaranskrov. Är spekulant på en men vet int så mkt om den förutom att jag kört en i en mindre insjö uppe i Norrland. De som jag gillade med den verkade väldigt stabil men som sagt testade den bara i en liten insjö/tjärn. Hur är den i en större sjö typ Åsnen. Brukar blåsa hyfsat där ibland så undrar om de är för en liten båt.

Mvh David

Har haft den.. Behövs inte mer än krusningar innan det känns som att åka på ett köksbord..(njurbälte rekomenderas)Men den är stabil att kasta från för att vara så liten! Är tillräckligt grundgående för att köra i vattenpölar

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	47,5 KB
ID:	1774065

Kommentera

har haft två 420 och de är grymma fiskebåtar, lättdrivna och stadiga, men inget man kör på öppet hav.

Kommentera

Okej! Blir mer sugen på den nu! Jo hade nästan listat ut att den är grundgående. Hur är de under tofterna, är de flytelement där?

/ David

Kommentera

Ursprungligen postat av biohazard Visa inlägg
          Okej! Blir mer sugen på den nu! Jo hade nästan listat ut att den är grundgående. Hur är de under tofterna, är de flytelement där?

/ David
          Jag har en Lill-Flipper 420, älskar den båten!
          Jag fiskar i Mälaren och tycker den klarar det galant. Stabil när man står och kastar, lättdriven......gör 13-14knop med 3 pers x 80kg, massa packning osv. med en 15hk 2t motor. Ensam har jag kört 22knop med den. Den har flytelement längst fram, mitten och bak.
          Vet inte hur det är med 370 men 420 har en bra del längst fram som funkar som kastdäck.
          Jag åkte med Barabajare på en fisketur ute på Muskö med hans Lill-Flipper, och fastnade så mycket för den båten så jag köpte en själv och sålde den båten jag hade tidigare.

Kommentera

Ok! Tackar för alla svar! Nu blir de bara att försöka få regeringen att inse att de är en bra båt

Kommentera

Ursprungligen postat av krisseh Visa inlägg
              Har haft den.. Behövs inte mer än krusningar innan det känns som att åka på ett köksbord..(njurbälte rekomenderas)Men den är stabil att kasta från för att vara så liten! Är tillräckligt grundgående för att köra i vattenpölar

[ATTACH=CONFIG]69912[/ATTACH]
              Då har du aldrig åkt i en Vator 12 !... kan låta konstig men den är mycket värre
              Har haft en Lill tidigare , då med de älsta skrovet som är något lägre
              De syns mest i aktern så motorfästet är jäms med resten av akterspegeln
              Jag fick hem en igår igen med lite småfix på

Kommentera

Ursprungligen postat av vanheden Visa inlägg
                Då har du aldrig åkt i en Vator 12 !... kan låta konstig men den är mycket värre
                Har haft en Lill tidigare , då med de älsta skrovet som är något lägre
                De syns mest i aktern så motorfästet är jäms med resten av akterspegeln
                Jag fick hem en igår igen med lite småfix på
                Jasså? Kanske samma vi kolla på då? Den jag såg hade också lite småfix att göra samt ny bottenfärg.

Kommentera

Hade också den första lill-flippern,med en Johnson 9 1/4hk på.Min förstabåt
                  Den var fullständigt livsfarlig med en 20hk Mercury på minns jag,haha

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                    Hade också den första lill-flippern,med en Johnson 9 1/4hk på.Min förstabåt
                    Den var fullständigt livsfarlig med en 20hk Mercury på minns jag,haha
                    Ja med mina 15hk så flyger den fram på grund av att den är så lätt och planar högt, släpper man gasen snabbt vid max hastighet vill den gärna kasta röven åt olika håll. Men med 2 pers i båten är det lugnt, det händer aldrig. Så fiskar man ofta själv kan man lätt satsa på 8-10hk eller bygga en större kastdäck fram och placera allt som väger i den främre delen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                    10 svar
                    15 985 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49