Båtplats insjö GBG/Lerum/Borås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtplats insjö GBG/Lerum/Borås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtplats insjö GBG/Lerum/Borås

Problemlösare se hit!

Bor i lägenhet i centrala Göteborg och sitter med problemet att jag så gärna vill ha en båt att fiska ifrån samtidigt som denna region inte erbjuder allt för många alternativ för båtplats/förvaring.

Jag gillar insjöfisket efter gädda/gös/abborre så båten jag tänker mig är av takräckesmodell (Oskwig/quintrex/kimple eller liknande) så den går att förflytta mellan sjöarna om så önskas. Men utan båtplats och möjlighet att förvara båten i lägenhet eller lägenhetsförråd mellan turerna söker jag nu tips hur jag ska komma ut på sjöarna med båt.

Gummibåt känns inte så lockande då de tenderar att driva bara man nyser i båten, vad händer då med en riktig madame på kroken. Porta bote känns heller inte så högaktuellt.

Har du en smart lösning eller tips på insjö där man kan lägga båten är du varmt välkommen att skriva en rad.

Tack & Bock på förhand!

Vet någr personer som bara gjort upp med markägaren att de får lägga en båt, gömd, lite undanskymt och fastlåst i något träd.
    En jag kände hade flera sådana utplacerade. Billiga båtar för några tusen.
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Nu har jag inte mer erfarenhet än att ha båten i Sävelången vid Nääs och i Mjörn vid Annekärr. Båda dessa platser led tyvärr av en alldeles för hög andel klåfingriga ungjävlar som inte kunde skilja på mitt och ditt. Det var inte bara jag som hade dessa bekymmer, utan det var allmänt känt bland båtgrannarna. Att t.ex. hänga på en nyare 4-taktare var helt meningslöst. Det var en fråga om dagar innan den var väck...

Tråkigt men detta verkar vara ett problem som är ganska vanligt i insjöar i Gbg-området. Kanske är det likadant i alla storstadsregioner, vad vet jag? Jag tröttnade i alla fall och nu är jag lyckligt lottad som kan ha båten på trailer. Tänk dig för innan du lägger en ny båt på en fast plats...

Kommentera

Mitt tips är att kasta ett öga på en karta och välja ett par tänkbara sjöar. Därefter kolla om det finns båtplatser att hyra alt snacka med markägaren. Har du bil och biltaksbåt behöver ju inte båten ligga vid sjön, det räcker ju med att få låna/hyra en liten plätt hos någon kompis/kollega/släkting/firma.
        Att din region inte erbjuder allt för många möjligheter är b.s. Gissningsvis har du fler sjöar inom 30min bilväg än det finns i hela Skåne... Ja, jag är avundsjuk.
        Om du har bil har du ju Mjörn tex. Om du inte har bil är mitt gamla hemmavatten Sävelången ett bra alternativ. Tåg till Floda eller Norsesund så är du vid sjön. Naturmässigt är inte Sävelången så kul eftersom man har E20 nära stora delar av sjön men det har ju fångats grymt stor gädda där så lite motorbrus kan man ju leva med. I Norsesund har du förresten nära till Mjörn också, har du en lätt båt kan du lyfta mellan sjöarna. Har gjort det med kajak och kanadensare men det är ett tag sedan så jag minns inte riktigt hur långt det är... Personligen hade jag velat prova Ömmern som är en väldigt vacker sjö. Sedan har du ju Göta älv.
        Mängder att välja på, lycka till!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
        13 svar
        10 869 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Xerup