Bygga om båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga om båt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bygga om båt

Hej, detta är min andra båt jag har lite funderingar om, modellen är en Fiber/fleet enligt märkning, alltså en sportbåt, det jag funderar över är om man kan kapa ur det främre däcket för att kunna bygga kastdäck där, eller kommer skrovet vika ut sig?

I och med att jag inte kan med datorer och lägga in bilder så tänk er en Selco Rival, så ser min båt ut ungefär, så kapar man ut det däcket där de främre lanternorna sitter, ge mig gärna tips på hur jag ska gå tillväga om detta skulle funka.

Skitfiske!

Är väll bara att kapa och se glad ut,
    skrovet viker sig inte.

ett enkelt jobb skulle ju vara att spara ruta och instrumentbräda
    bara kapa kapa lagomt stort hål i fördäcket, kanske spara 5cm runt om, sedan bygga ett golv på lagom höjd.

men då hamnar du i att du måste krypa under instrumentbrädan för att ta dig mellan kastplats och förarplats men samtidigt slipper du bygga om för ratten och så har du fortfarande något som ser ut som en sportbåt,
    går alltid att göra någon sorts skydd som du spänner över fördäcket när du inte fiskar så ser det ännu mer fortfarande ut som en sportbåt.

Kommentera

Ursprungligen postat av tennek Visa inlägg
      Är väll bara att kapa och se glad ut,
      skrovet viker sig inte.

ett enkelt jobb skulle ju vara att spara ruta och instrumentbräda
      bara kapa kapa lagomt stort hål i fördäcket, kanske spara 5cm runt om, sedan bygga ett golv på lagom höjd.

men då hamnar du i att du måste krypa under instrumentbrädan för att ta dig mellan kastplats och förarplats men samtidigt slipper du bygga om för ratten och så har du fortfarande något som ser ut som en sportbåt,
      går alltid att göra någon sorts skydd som du spänner över fördäcket när du inte fiskar så ser det ännu mer fortfarande ut som en sportbåt.
      Haha kapa och se glad ut gjorde min dag, tack så mycket för svaret Kennet, ja men det hade jag inte tänkt på, att man kan lämna den biten vid instrumentbrädan, det skulle jag kunna göra för den är inte så hög så det går att kliva över, så får det bli, tack så jättemycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
      10 svar
      15 996 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Classe69  
      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49