Ska jag eller ska jag inte byta båt, behöver råd. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska jag eller ska jag inte byta båt, behöver råd.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu hittade jag namnet på båten:-). Nolhotten 4.80x1.80 Bror Jansson båtvarv Fjällbacka

Kommentera

Hur gick det?

Kommentera

Jodå, det blir den. Har bara inte hunnit hämta än, kom saker emellan som familj och jobb....
        Har hittat denna trailer http://www.trailerbutiken.se/store/p...0junior-211905
        Ser bra ut och priset verkar okej även om jag inte egentligen tänkt att köpa trailer.
        Båten väger 180-200kg enl tillverkaren som förövrigt var en riktigt trevlig prick!

Kommentera

Min erfarenhet av trailers är att, om det står för 4.8m så är det absolut max. Min http://www.blocket.se/vi/Tiki_BT600_...J_64027825.htm står cet max 5m men den hade gärna kunnat vara lite längre. Har en örnvik 4.80 och örnvik 450 som är 4.77 typ.

Båda har vaggor vilket är nice men samtidigt upplever jag att inställningsmöjligheterna minskar.

Kommentera

Jo jag misstänkte det men ringde säljare och hörde mig för. Det ska enl honom gå bra och han har sålt samma kärra till 4,8m båtar innan. Kan så klart vara säljsnack bara men han kan ju räkna med att få ett surt samtal om det inte skulle funka:-).
            Men nu blev det mer strul. Eftersom trailer killen inte hade några reggade vagnar så kunde han inte ge mig ett reg nr men efter lite efter forskningar på blocket hittade jag en likadan kärra och med släpvagnskalkylatorn så kollade vad jag fick dra.
            Äger två bilar, en Toyota Avensis -05 samt en Lada Niva från 2013. Om jag inte minns fel fick jag bara lasta kärran med typ 235-250kg!? Låter inte det galet lite?
            Om båten nu väger 180-200 pannor och sen en Mercury 7,5hp med bränsle osv så är man ju snart uppe på max.

Kommentera

Det låter lite lite.

Kommentera

Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
                Det låter lite lite.
                Menar du båten? Det tycker jag också efter lite efterforskningar. Snarare 250kg va för en äldre dubbelbottnad 4,8m glasfiber båt, men vad vet väl egentligen jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
                  Det låter lite lite.
                  Menar du båten? Det tycker jag också efter lite efterforskningar. Snarare 250kg va för en äldre dubbelbottnad 4,8m glasfiber båt, men vad vet väl egentligen jag.

Kommentera

Här är några taskiga bilder på koppen.....

Kommentera

Menar att du bara får lasta 235-250kg på kärran. Min örnvik 4.80 ska väga 215kg enligt plåten och den är väldigt lik din båt. (utifrån bilden) Så jag tycker nog det låter rimligt att den väger kring 200.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                      10 svar
                      15 970 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49