Resa långt för att köpa båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Resa långt för att köpa båt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Körde I helgen 3.5h enkel väg för att köpa båt. Inte räknat med väntetiden med färja...

Tycker det bara är att köra!

Hsr du intr problem med en 14h dag så är det ju chill. Mitt tog bara 10h men lätt värt det!
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Körde från Lund till en bit ovanför Gbg o hämta min senaste. Den " snabba " turen " upp o tiden man spara där losa man rejält på väg hem pga av säljaren glömt grejer till båten hemma ( provkörde i en sjö ett par mil bort ), diverse vägarbete o köer.. Tog bra mycke längre tid o köra hem i 90-95km/h med släpen än när man kör utan.. Men tog med sambon o gjorde en roadtrip av det. Hade gjort om det när som.
      Nästa båt lär man få åka ännu längre för då inga av dom man vill ha verkar finnas till salu i Skåne..

Kommentera

Min båt kördes i sjön ca 30-35 distans till hemmabryggan från Dalarö av förre ägaren i nollgradigt och snålblåst, men så prutade jag å andra sidan inte utan köpte den osedd med förbehåll att allt stämde enligt annons och bilder. Kändes som smidigaste lösningen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Darkduck Visa inlägg
          Saga 14 Båtsman
          Hm en gammal glasfiberbåt med roddstuk... Som inte har nytta med mer än tja 6 hk, att den skulle plana med 6 hk är nog uteslutet, skrovet och de smala aktern ser inte ut att vara skapt för det...

Hur gammal? Ser ut att ha en dubbelbottnad durk som kan ha sugit mängder med vatten... Min första båt köpt för drygt 30 år sen var väldigt lik Sagan för övrigt.

Tyckte den var lite tung.. noterat en tid efter inköp, ung och het på gröten som man var. Satt svängborren i golvet och borrade försiktigt igenom durkens glasfiberskikt och underliggande plywoodskiva... Våt, tung och porös!

När man hoppade lätt på golvet så spottade hålet vatten... Men bra att ro och kursstabil när man väl fick fart på den... Parkerade den vid sjön Vällen och glömde bort den när Flustret (en krog) blev mer aktuellt...
          Senast ändrad av anteman; 2018-05-30, 00:13.

Kommentera

Kombinera med en fiskeresa?! Så skulle jag gjort. Du får prova båten direkt och testa nya spännande vatten!

Kommentera

Ursprungligen postat av Darkduck Visa inlägg
              Jag har varit ute efter en viss roddbåt i cirka ett halvår

Är jag "knäpp" om jag skulle hyra en trailer och bil för att åka dit och köpa båten? Vad skulle ni göra?
              Som vanligt är allt relativt....
              Körde 17mil, enkel resa, för att köpa "båten jag ville ha" (Sportsman - är väldigt nöjd.
              Körde 2km, för att köpa "en billig plast eka som fanns nära" (Lohi) - är inte nöjd.

(Frugan kan köra till köpcentret 2mil bort, fast samma saker finns på Ica 800m bort - hon är nöjd med det.)

Köp en båt "för den är billig och finns nära" - så kommer du gräma dig över att du släpat hem skiten överhuvud taget.....
              Har du hittat "båten du letat efter", köp den! Varje gång du är ute med den båten kan du tänka; "vad skönt att jag åkte lite extra för det här är precis vad jag ville ha"!
              Visst fn är det en materialsport!

Kommentera

Aldrig fel att köpa något med hjärtat i stället för med hjärnan... Tycker ofta det gnager lite efteråt om man använt för mycket förnuft och för lite känsla när man handlat.
                I de grundaste vatten simmar de djupaste fiskar

Kommentera

Ursprungligen postat av tsv Visa inlägg
                  Aldrig fel att köpa något med hjärtat i stället för med hjärnan... Tycker ofta det gnager lite efteråt om man använt för mycket förnuft och för lite känsla när man handlat.
                  Håller självklart med dig - men ibland kan hjärtat luras utav bara h-e... Vann en mopedauktion på Tradera 50 mil hemifrån. Såg så bra ut på bilderna... Körde ner från Karlskoga till Kristianstad med hyrt släp. Väl på plats såg den för j-lig ut men gick bra så jag tröstade mig med att det bara var kosmetika. Det här hände för flera år sedan och det som visade sig vara ett vrak står fortfarande halvfärdigt i garaget... Blir nog aldrig moped av den igen!

Kommentera

Jag körde från Lund till Södertälje när rätt exemplar dök upp på blocket. Plockade upp en trailer i Växjö på vägen. Långt att köra men gjorde det som en roadtrip med farsan.
                    Du får väl räkna lite på vad det kostar och fundera på om det är värt det. För min del var jag mest orolig att säljaren skulle ångra sig för att jävlas eftersom jag vade prutat rätt hårt på telefon.

Kommentera

Om du verkligen vill ha den och inte hittar något annat som du blir nöjd med så kör på den!

Själv så ser jag typ bara risker och nackdelar om man jag skulle åka så långt för att köpa nått sånt. Genom att åka 5 timmar så binder man sig i princip mentalt för att köpa den även om den inte skulle motsvara förväntningarna. Man får en sämre förhandlingsposition om säljaren vet att man har åkt så långt. Han/hon kanske börjar krångla med olika villkor helt plötsligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                      10 svar
                      15 958 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49