Scandica 550 ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scandica 550 ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Scandica 550 ??

Kikar lite efter en ny båt..

Halkade in på http://www.scandica.se/produkter/Scandica_550.php och är lite nyfiken på om någon här vet något om dessa båtar? good or bad? attraktiva priser om inte annat..

//Abel
    Senast ändrad av Abelsson; 2007-02-13, 21:18.
    http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Vill inte vara elak och snacka skit om andra utan att ha klara fakta men detta företag kollade jag lite på förut då jag som Du tyckte priserna var bra men jag fick känslan av att det var lite "för" bra och när jag inte lyckades hitta någon som hade en sån båt trots att dem skriver att dem sålt massor av båtar så var det enda som fanns att läsa om båtarna på nätet deras egen hemsida!!

Dessutom fanns den under flera olika domännamn men samma sida och innehåll men inte en enda av alla påstådda ägare hade skrivit en enda rad på nätet om sin båt, det känns osannolikt för mig om den är så bra som dem säger till det priset

Innerst inne vill jag inte tro någon om illa men såna här saker gör mig alltid lite misstänksam, så kolla noga och betala inget i förskott är mitt råd.

Kommentera

rätta mej om jag har fel men är inte scandica tillverkad i något öststatsland? Typ Polen. Själv tror jag att jaf skulle passa mej för att köpa en. Vet för lite om dom. Dessutom är referencerna högst tveksamma. Låga fribord, inte min typ av båt heller. Satsa på nordiskt tillverkade kvalitetsbåtar är mitt råd

Kommentera

Har varit och tittat på tre Scandica 550.Den första hade lossnat i skarven mellan skrov och överdel,den andra gick inte att köra rakt fram då skrovet var snett och den tredje hade under mystiska omständigheter sjunkit.Hade även kontakt med en båtplastare som har fått in en Scandica.Räkningen är nu uppe i 70' och båten går fortfarande inte rakt.Så det är inte en båt jag skulle rekomendera.

Kommentera

Tackar för svaren.. låter inte som en båt jag vill ha...

Följdfråga.. SM 550 samma kvalitet på dom??

//Abel
          http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Det där med att polackerna inte kan bygga båtar är rent bullshit! Men visst man behöver ju inte köpa de billigaste bara för det... Kolla Merry Fisher, flera av dessa tillverkas i Polen.

MVH

Kommentera

Jag undrar om Scandica 550 och Nordic 550 är samma båt dom är ju jäkligt lika.
              Ta inte livet för seriöst, du kommer ändå aldrig ur det levande.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inlägg
                Det där med att polackerna inte kan bygga båtar är rent bullshit! Men visst man behöver ju inte köpa de billigaste bara för det... Kolla Merry Fisher, flera av dessa tillverkas i Polen.

MVH
                Jo det är flera skandinaviska varv som säljer sina båtar under parollen nordiska kvalitetsbåtar men dem är byggda i Polen och Estland några jag kommer på är (hoppas minnet stämmer nu, rätta mig annars) Örnvik, Crescent, Anytech, Flipper och Uttern.

Så visst kan Öststatarna bygga båtar men dem bygger även en hel del skräp och det lan man ju undvika att köpa.

Kommentera

Öststatarna bygger efter kundens specifikationer, varken mer eller mindre.
                  Bra spec. = bra båt och vice versa. Har för mig att ryds är på väg eller redan har blivit "polsk"

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                  Jo det är flera skandinaviska varv som säljer sina båtar under parollen nordiska kvalitetsbåtar men dem är byggda i Polen och Estland några jag kommer på är (hoppas minnet stämmer nu, rätta mig annars) Örnvik, Crescent, Anytech, Flipper och Uttern.

Så visst kan Öststatarna bygga båtar men dem bygger även en hel del skräp och det lan man ju undvika att köpa.

Kommentera

Ursprungligen postat av Viesker Visa inlägg
                    Öststatarna bygger efter kundens specifikationer, varken mer eller mindre.
                    Bra spec. = bra båt och vice versa. Har för mig att ryds är på väg eller redan har blivit "polsk"
                    Jo... men Ryds är ju inte direkt kända för att bygga välbyggda båtar å andra sidan...
                    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
                    13 svar
                    10 869 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup