Spöhållare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöhållare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spöhållare

Ska köpa lite spöhållare och montera in i båten.
    Jag har tänkt ha Berkleys transporthållare framför pulpeten (den där med tre vita rör)) men har även grabbräcke runt relingen där man kan skruva fast spöhållare för trolling.
    (I gamla båten hade jag inga spöhållare och det låg spön och skramlade på durken, inte bra)

Vilka rekommenderas? (Här i Finland säljs Storm spöhållare, de är gul-svarta och verkar rejäla, nån som testat?)

Visa gärna lite bilder hur ni placerat hållarna.
    Senast ändrad av Test005; 2007-02-19, 18:02.

Normarks Deluxe! (Lite mera Deluxe än Stormen, men samma princip.)

Bara att skruva på räckena, monterade på några minuter och håller uppenbarligen i många många år även fast en del delar är i plast.

Går att ställa i både höjd och sidoled och är mkt billigare än Scottys

Såg att Normark äntligen fått in dessa nu också efter att ha varit helt slutsålda i ett par månader nu.

Smidiga med räckena är ju att du inte behöver skruva i skrov o.s.v utan allt eftersom kan "känna" dig för vart du vill ha hållarna och enkelt flytta dom...
    Senast ändrad av Flodebanan; 2007-02-19, 18:20.
    sigpic

Kommentera

Berkleys spöhållare tycker jag är usla.
      Lite kyla och de spricker plättlätt!
      Jag köpte plastimos hållare istället och de har hängt med i många år nu.
      De kan anpassas på ett helt annat sätt också beroende på hur reling osv är uppbyggt. De har också små hållare man kan sätta kniv, tång o dyl i så man snabbt kan få fram prylarna.
      //Cole
      http://sportfisher.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Test005 Visa inlägg
        Ska köpa lite spöhållare och montera in i båten.
        Jag har tänkt ha Berkleys transporthållare framför pulpeten (den där med tre vita rör)) men har även grabbräcke runt relingen där man kan skruva fast spöhållare för trolling.
        (I gamla båten hade jag inga spöhållare och det låg spön och skramlade på durken, inte bra)

Vilka rekommenderas? (Här i Finland säljs Storm spöhållare, de är gul-svarta och verkar rejäla, nån som testat?)

Visa gärna lite bilder hur ni placerat hållarna.
        Hej Test 005; Plast åldras och går sönder när det är kallt! Regal Sportfiske i Vårby säljer rejäla, rostfria spöhållare för trolling. Slå en signal och snacka med Jimmy Johansson eller Stephan Wegnelius på tel. 08-7108000 och hälsa från deras "kollega" i Bålsta.
        One day spent fishing adds another day to yor life!
        Old Firehand

Kommentera

Tack OF, men jag bor i Finland och planerar inte att importera

Kommentera

Tack OF, men jag bor i Finland och planerar inte att importera
            Rostfritt finns väl i nästan varje lite större butik? Borde även finnas i Finland Ni har ju trots allt några trollingfiskare där också
            sigpic

Kommentera

Jo det lär finnas liknande här...
              Ska man alltså satsa på rostfria rör och inte såna här plasthållare med bygel att låsa med?

Kommentera

För förvaringshållare kan du använda vanliga kanske ändkonade aluminiumrör om du vill lyxa om inte annat funkar vanliga 40mms VP rör (elektrikerrör i plast)
                Har haft några sådana i båten säkert 20 år och de funkar lika bra än idag, krävs dock lite arbete själv men sånt är ju gratis lycka till
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jo det lär finnas liknande här...
                  Ska man alltså satsa på rostfria rör och inte såna här plasthållare med bygel att låsa med?
                  Jag kommer köra på Normarks Deluxe till Flötetrolling/Göstrolling (max 4spön) Sedan några Berkleys Transport som just transport ev. för att "röja" vid trollingfisket temporärt. Skall man sedan kör "riktig" trolling med 10spön kan man ju komplettera med rostfria, eller köra på enbart dessa.

Skall man sedan ha djupriggar får man ju en spöhållare på köpet till varje rigg, eller kanske flera.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                    Normarks Deluxe! (Lite mera Deluxe än Stormen, men samma princip.)

Bara att skruva på räckena, monterade på några minuter och håller uppenbarligen i många många år även fast en del delar är i plast.

Går att ställa i både höjd och sidoled och är mkt billigare än Scottys

Såg att Normark äntligen fått in dessa nu också efter att ha varit helt slutsålda i ett par månader nu.

Smidiga med räckena är ju att du inte behöver skruva i skrov o.s.v utan allt eftersom kan "känna" dig för vart du vill ha hållarna och enkelt flytta dom...
                    Har testat både scotty striker och normark deluxe och visst är normarks något billigare men enligt mig är scottys bättre och framförallt lättare att ställa in vinkeln på. Väl värt extrakostnaden.
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                    10 svar
                    16 015 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69