Mitt fiskebåt projekt - trolling på havet och kastfiske på sjön, hur lyckas det? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mitt fiskebåt projekt - trolling på havet och kastfiske på sjön, hur lyckas det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mitt fiskebåt projekt - trolling på havet och kastfiske på sjön, hur lyckas det?

    Gjorde en tråd "visa era båtprojekt" men alla mina gamla inlägg blev försvunna, så gör ny ett nytt inlägg.. Men i alla fall, så i förra vintern och i våren så renoverade jag lite på en ny(till mig) båt. Ville ha en lite större båt som klarar det ute på havet, trolla på lax, och ska också fungera bra på en liten sjö med jigging och kast fiske. Hittade en -90 Yamarin 540 big fish som jag började jobba på. Båten har jag nu använt hela sommaren och hösten. Började då dokumentera projektet med en video och en annan på hösten, men först nu fick jag tredje episoden gjort.








  • #2
    Riktigt snyggt bygge!
    Välplanerat och väl utfört och det märks att du vet vad du gör. Även all montering och elsystem m.m. ser mycket bra ut.
    Imponerande.....

    Kommentera


    • #3
      Tack så mycket. Försökte få det rätt på en gång, men altid hittar man något som kan göras bättre eller på annat vis. Ny på vintern ska jag måla om bottnet och göra några andra greijer också...

      Det här är mitt andra båt projekt. Första finns också på min kanal i youtube.

      Kommentera


      • #4
        Imponerande minst sagt och väldigt genomtänkt. Den där båten har en ganska bred sidokonsol i original och man sitter väl på aktertoften och kör, din lösning kring sittplats ser både proffsigare och rymligare ut. Du fick det ordentligt på rätt. Roligt att du installerade ordentligt med belysning runt båten! Fick två tillfällen att prova led-lampan framtill i båten (storlek mindre) och det är en sån där grej som man undrar varför man inte satt på tidigare. Bra jobbat. Uppdatera gärna hur det går med fisket.

        Kommentera


        • #5
          Tackar. :-) Jo, belysning är trevligt när det är kolmörkt på hösten, provade nattifiske också och sidobelysningen är väldigt bra när man håvar up fisk.

          Lite om fisket, i år fick vi up väldigt fint med gös, hela sommaren, mest med jig och livescope. Jag fick record på både gös och gädda. Straks efter sommaren va vi ute et par turer på havet efter abborre och fick rejält med fångst. Nu på senhösten menade det vara svårt att få gädda, men till sist fick vi en superfin dag med många rejäla hugg och största gäddorna på 8 och 10 kilo.

          Först på försommaren straks efter båten blev färdig så va vi på et par trolling turer ute på havet efter lax och fick två fina hugg. En kom up och det va en 6 kg lax, den andra kom unnan den va säkert en tioplussare, kroken rätade upp sig. Kan inte väntta till nästa år...

          Et par bilder av båten med trollingutrustning:

          Click image for larger version  Name:	IMG-20220712-WA0043.jpg Views:	0 Size:	495,6 KB ID:	2611986

          Click image for larger version  Name:	IMG_20221122_180915.jpg Views:	0 Size:	371,2 KB ID:	2611987
          Senast ändrad av Maxxim; 2022-11-22, 19:24.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
          26 svar
          13 524 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Klant84
          av Klant84
           
          Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
          20 svar
          1 962 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Amiala
          av Amiala
           
          Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
          2 svar
          280 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
          34 svar
          4 190 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
          2 svar
          343 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Eino
          av Eino
           
          Arbetar...
          X