Montera bottenplugg, dyvika Buster RS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Montera bottenplugg, dyvika Buster RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Montera bottenplugg, dyvika Buster RS

    Har en Buster RS av de tidiga årgångarna som inte har en dyvika. Jag kommer uteslutande att traila båten.

    Som det är nu får jag ösa båten på uppfarten, vilket är tråkigt att lägga tid på!

    Alternativet är att sätta in en länspump men det är lite dåligt med utrymme just där vattnet samlas.

    Vad tror ni? Det är ju alltid lite läskigt att borra upp hål under vattenlinjen…
    3
    Borra hål och sätt en plugg
    0%
    0
    Sätt dit en länspump
    100,00%
    3

  • #2
    Det bästa är både läns & dyvika, det är inga stora pengar så jag hade försökt sätta dit båda.
    Hade prioriterat länspump av säkerhetsskäl
    Har haft en liten båt med dubbel-skrov där det bara fanns en dyvika, råkade ut för ett värsting skyfall & vi var tvungna att ta skydd under regnet & under tiden hade båten fyllts så mkt att det var inte långt ifrån att den började ta in vatten i aktern. Tur nog så låg vi precis vid bryggan & rampen & lyckades precis få upp den i tid.
    Men det var inte lätt med en vattenfylld båt & dra up på trailer. Efter det så kommer jag aldrig ha en båt ut länspump eller självläns.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      Det bästa är både läns & dyvika, det är inga stora pengar så jag hade försökt sätta dit båda.
      Hade prioriterat länspump av säkerhetsskäl
      Har haft en liten båt med dubbel-skrov där det bara fanns en dyvika, råkade ut för ett värsting skyfall & vi var tvungna att ta skydd under regnet & under tiden hade båten fyllts så mkt att det var inte långt ifrån att den började ta in vatten i aktern. Tur nog så låg vi precis vid bryggan & rampen & lyckades precis få upp den i tid.
      Men det var inte lätt med en vattenfylld båt & dra up på trailer. Efter det så kommer jag aldrig ha en båt ut länspump eller självläns.
      Då fixar jag nog en länspump först och borrar i skrovet senare! Finns det någon bra stänksäker brytare? Hade tänkt skippa automatisk nivvåvakt.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av nivv Visa inlägg

        Då fixar jag nog en länspump först och borrar i skrovet senare! Finns det någon bra stänksäker brytare? Hade tänkt skippa automatisk nivvåvakt.
        Biltema har alla varianter av länspumpar, har själv kört med inbyggd nivåvakt, dom går att koppla till en strömbrytare så man kan köra dom manuellt om man vill

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

          Biltema har alla varianter av länspumpar, har själv kört med inbyggd nivåvakt, dom går att koppla till en strömbrytare så man kan köra dom manuellt om man vill
          Samma här och dom funkar bra

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

            Samma här och dom funkar bra
            Kan ju iofs köpa en automatisk och slå på huvudströmbrytaren om man tömma ”manuellt”

            Kommentera


            • #7
              Jag har biltemas med automatik och det finns även för inkoppling manuellt på den jag har. Köpte en ny som ligger i bilen till en av dom andra båtarna... kan ta in den sen efter jobbet... har för mig att det ska vara samma som i bustern

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                Jag har biltemas med automatik och det finns även för inkoppling manuellt på den jag har. Köpte en ny som ligger i bilen till en av dom andra båtarna... kan ta in den sen efter jobbet... har för mig att det ska vara samma som i bustern
                Helst skulle jag vilja sätta en strömbrytare så att jag kan slå av och på länspumpen vid behov. Då hade den enkla från Biltema räck gott tänker jag. Problemet är att jag inte hittat någon stänksäker strömbrytare. Har sett hela paneler, men det känns overkill för tillfället!

                Kommentera


                • #9
                  Hittade en stänksäker brytare nu! Nice! https://www.jula.se/catalog/fritid/b...rytare-650440/

                  Kommentera


                  • #10
                    Kan man popnita ett fäste direkt i plåten under durken? Har ibland läst att det är dubbelskrov, men jag är tveksam till det! Annars vet jag inte hur ska jag kunna fästa plattan som länspumpen sedan ska sitta i. Tips?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 396 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    15 svar
                    1 358 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nila
                    av Nila
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    269 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    327 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X