Täta hål i PE-plast under vattenlinjen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Täta hål i PE-plast under vattenlinjen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Täta hål i PE-plast under vattenlinjen

Hej alla!

har en Triumph 170cc, amerikansk båt av bay-modell, som jag är väldigt nöjd med. Till nästa år ämnar jag att byta ekolod och givare. Till saken hör att båten är gjord i PE-plast av liknande typ som båtar av norska Pioner. Har tidigare när jag monterat dyvika använt mig av Sudbury 320, en amerikansk tätningsmassa som rekommenderades av den nu konkursade tillverkaren.

Saken är bara att den är så jävla dryg att få tag på och måste importeras från USA, vilket den amerikanska tullen dessutom ofta har synpunkter på. Vilken tätning som den tidigare ägaren använt till givaren vet jag inte, men den har suttit bra så länge jag haft den. När jag tar loss den ämnar jag att plasta igen de tidigare borrhålen. Men nu till min fråga: är det någon som känner till en tätning som fungerar under vattenlinjen på PE-båtar som är mer lättillgänglig än Sudbury? Hört om folk som använt Tec7 på sina Pioner men vill gärna höra något från någon med direkt erfarenhet.

Tack på förhand!

Flera plaster är svåra, PE är ett ovanligt svårt material vad gäller att limma, täta
    kanske ngt vettigt finns här https://www.galindberg.se/kunskapsba...a-feta-plaster
    eller om ngn har specifik praktisk erfarenhet av ngt som funkar tillräckligt väl...

Kommentera

Då det är samma som Pioner så varför inte köpa en reparationssats från dem då borde det ju funka och lär finnas att köpa i Sverige?!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
      10 svar
      16 004 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Classe69  
      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49