Linder Arkip 460 vs Linder 445 Catch - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder Arkip 460 vs Linder 445 Catch

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Linder Arkip 460 vs Linder 445 Catch

Hej!
    Spinnfiskar och trollar mest och står i valet och kvalet mellan dessa båtar, kommer mest troligt köpa begagnat och söker kring 150 tkr.
    Finns en del Arkips i detta spann också, dock lite äldre. Är vinningen att köpa en äldre Arkip värt det jämfört med en lite nyare Catch?
    Eller är fiskeanpassningen i catchen det man bör titta på istället för storleken?
    Fiskar mest sjö med varierande storlek, eventuellt i fjärdar då och då. Båten ska bo på trailer.

Värderar alla åsikter, har riktigt kört fast i mitt beslutstagande. (tänker aluminiumbåt som ni säkert förstår)

Allt gott!
    Senast ändrad av niftah; 2024-06-14, 08:35.

Beror nog lite på vad du är van vid. Jag köpte min första "riktiga" båt förra året, en 445 Catch och jag är verkligen helnöjd men kanske missar jag nåt som mer erfarna båtägare känner till. Båten är mer eller mindre perfekt för det fisket du beskriver förutsatt att ni inte är mer än 2 i båten.

Jag skulle inte vilja ha en större båt då trailar jag också en del naturrampar som skulle bli ännu tuffare (om ens möjliga) med en tyngre båt. Såklart, det är inte så roligt att vara ute när det blåser 15 sekundmeter men vet inte om det är någon större skillnad i Arkipen. Hastigheten (~25 knop) räcker gott och väl för mig, men då kör jag mycket trolling så det är oftast bara transportsträcka till och från trollingområdet. Fiskar du spinn och har långa transportsträckor mellan spotsen kanske det är en tydlig fördel med en snabbare båt.

Personligen ser jag fler nackdelar än fördelar med en större båt. Större är inte alltid bättre.
    - 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    - 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2019

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
    10 svar
    15 984 visningar
    0 gillar