Finnmaster 4900 clx - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finnmaster 4900 clx

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Finnmaster 4900 clx

Hejsan har efter vissa övervägelser börjat fundera på att köpa en finnmaster 4900 clx ----------> http://www.blocket.se/vi/11101840.htm?ca=15_s
    En sådan.. så hur är dom som båtar? vill ha en båt som man kan fiska bra från men samtidigt kunna utföra diverse vattensporter? vad tror ni om en sån? någon som man dela med sig av sina erfarenter?

MVH Daniel

KÖP!! Var på en återförsäljares visning för några veckor sen där jag testade just 4900:an med 60 hk. Vi provade även 5700:an med 115 hk men alla var överens att 4900 var den bästa och roligaste båten! Planingströskel märktes knappt, Vi laddade genom ganska höga svallvågor men det var inga problem. Fin finish och på det hela taget en mycket trevlig båt. Både sportig men samtidigt väldigt trygg. Det enda jag inte tyckte om var det toppmonterade reglaget som kändes lite oprecist.

Kommentera

Jag kan inget om båten men den ser ju klart bra ut och den är ju garanterat bättre än en Ryds i samma storlek! Jag hade köpt om jag hade behövt en båt i den storleken

Kommentera

Jag har haft en i två sommrar.
        Köpte den ny tillsammans med Mercury 60EFI fyrtaktare.

Kanonfin båt för fiske och utflykt, rekommenderar 60hk.

Nackdelen man kan nämna är att det inte är optimalt att stå bakom pulpeten och fiska, det blir ganska trångt. Fördelen med den stora mittmonterade pulpeten är att två pers kan sitta bakom och vara i lä för fartvinden när man bränner runt i 35 knop

Mkt fin båt med kanonbra kvalitet och fina utrymmen.

PM'a mig om du har frågor så hjälper jag till.

Kommentera

båt

Har bara testkört den båten från en försäljare och den passade inte mina ändamål med båten, som främst skulle användas till sportfiske.

Trångt bakom pulpeten, gick knappt att stå och köra, och alltför stor styrpulpet för att optimera utrymmena för fiske. men annars bra båt det är jag säker på.

Ursprungligen postat av TeamSnarje|Daniel Visa inlägg
          Hejsan har efter vissa övervägelser börjat fundera på att köpa en finnmaster 4900 clx ----------> http://www.blocket.se/vi/11101840.htm?ca=15_s
          En sådan.. så hur är dom som båtar? vill ha en båt som man kan fiska bra från men samtidigt kunna utföra diverse vattensporter? vad tror ni om en sån? någon som man dela med sig av sina erfarenter?

MVH Daniel
          Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Perx: Har du stor mage
            Jag stod och körde min mest hela tiden, tyckte det var bra.

Men håller med om att det är trångt för att spinnfiska bakom pulpeten, men absolut gott om plats att stå och köra.

Kommentera

jonä

nej inte ens stor mage, kanske var en mindre modell jag körde, men det tror jag inte, visst gick det att stå minns jag, men trångt och eländigt var det.

...Perx
              Ursprungligen postat av Test005 Visa inlägg
              Perx: Har du stor mage
              Jag stod och körde min mest hela tiden, tyckte det var bra.

Men håller med om att det är trångt för att spinnfiska bakom pulpeten, men absolut gott om plats att stå och köra.
              Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Jag har haft en i två sommrar.
                Köpte den ny tillsammans med Mercury 60EFI fyrtaktare.

Kanonfin båt för fiske och utflykt, rekommenderar 60hk.

Nackdelen man kan nämna är att det inte är optimalt att stå bakom pulpeten och fiska, det blir ganska trångt. Fördelen med den stora mittmonterade pulpeten är att två pers kan sitta bakom och vara i lä för fartvinden när man bränner runt i 35 knop

Mkt fin båt med kanonbra kvalitet och fina utrymmen.

PM'a mig om du har frågor så hjälper jag till.

Låter väldigt bra =) .. så dom gör 35 knop? enligt tillverkaren så står det 31... men men.. men om jag köper en blir det med 60 hk motor 4-takt. Men vi tittar lite på en som är begagnad men bara gått 8 timmar.. så jag undrar vad för skador tror du kan ha skett på dom timmarna om ens något har hänt?

Kommentera

Kolla båten och riggen på motorn efter skador, men då den är så ny lär den vara i kanonskick om den inte har uppenbara fel.
                  60hk fyrtakt blir helt perfekt, du kommer bli nöjd över en mycket bra båt
                  Farten bestäms av motor + propeller så man kan proppa för bättre ax eller för bättre toppfart, ditt val.

Som sagt är den trång bakom pulpeten för fiske, men om du står framtil har du kanonfin plats att fiska från. Med mittpulpet kan man också drilla och landa fisk från båda sidor.
                  Senast ändrad av Test005; 2007-06-16, 19:04.

Kommentera

Kolla båten och riggen på motorn efter skador, men då den är så ny lär den vara i kanonskick om den inte har uppenbara fel.
                    60hk fyrtakt blir helt perfekt, du kommer bli nöjd över en mycket bra båt
                    Farten bestäms av motor + propeller så man kan proppa för bättre ax eller för bättre toppfart, ditt val.

Som sagt är den trång bakom pulpeten för fiske, men om du står framtil har du kanonfin plats att fiska från. Med mittpulpet kan man också drilla och landa fisk från båda sidor.
                    Okej åker senare idag och kollar på båten =) får hoppas att att den är bra så ett köp genomförs.. ska bli gött med en riktig båt i såfall. och angående platsen bakom pulpeten så överlever jag nog ändå även fast om det nu skulle vara trångt =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                    10 svar
                    16 010 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49