Båtköp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtköp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtköp

Jag funderar på att köpa ny båt. Jag kommer att använda båten i Norrbottens skärgård, större sjöar och vid Norgefiske. Har blivit riktigt sugen på en Twister 550 från hape-metalworks

Är det någon som testat den?

Har som krav att båten skall väga max 500 kg och gå bra även i grov sjö.

Det lutar också åt en Suzuki 4-takt, 60 hk. Är det den mest driftsäkra motorn för trolling?

Har ni åsikter eller andra förslag?

Fiskehälsningar

S-O Larsson
    www.miekofishing.se

Tjenare!! Har ingen erfarenhet av ovannämnda båt. Däremot så köpte jag en båt nu på försommaren som faktiskt överaskat mig positivt!! Jag hittade en gammal (början på 90 talet) Bella 580 med en 100 HK Mercury och mittpulpet. Den går otroligt fint i sjön, den är bred och har ett akterkapell. Jag har inte haft möjlihet att testa den i riktigt grov sjö ännu, men hoppas kunna göra det snart. Jag tror nog att den kommer att uppföra sig riktigt bra. Med tanke på priset 62.000:- tycker jag att det är en mycket prisvärd båt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Basshunter Visa inlägg
      Tjenare!! Har ingen erfarenhet av ovannämnda båt. Däremot så köpte jag en båt nu på försommaren som faktiskt överaskat mig positivt!! Jag hittade en gammal (början på 90 talet) Bella 580 med en 100 HK Mercury och mittpulpet. Den går otroligt fint i sjön, den är bred och har ett akterkapell. Jag har inte haft möjlihet att testa den i riktigt grov sjö ännu, men hoppas kunna göra det snart. Jag tror nog att den kommer att uppföra sig riktigt bra. Med tanke på priset 62.000:- tycker jag att det är en mycket prisvärd båt.

Har kollat på den typen av båt och de verkar både praktiska och stabila. Däremot faller de på tyngden. Vill inte att båten skall väga mer än 500 kg och det begränsar mitt urval rätt kraftigt.

Fiskehälsningar
      S-O
      www.miekofishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
        Du om jag bodde i Luleå eller nån annanstans i norrbottn/ västerbottn
        så skulle jag ta tillvara möjligheten att köpa en Nordanvind 600 eller Fisherman 20 utan att ens fundera på något annat
        Det kan tyckas orättvist att vi här längre söderut kan åka båt större delen av året
        men det är inget alls mot att vi inte kan få äga en Nordanvind eller en Fisherman
        De finns ju knappt nån söder om ö-vik , å man har ju ingen lust att åka 100 mil för att köpa en båt
        I Luleå trakten kryllar det ju av dom , helt sjukt

man får väll skylla sig själv när man inte åker 100 mil....
        Jag har funderat mycket på en Nordanvind eller Fisherman. De får riktigt fin kritik och verkar gå fint i vattnet. Däremot gillar jag inte riktigt de låga friborden. Tycker de känns för låga för fisket i Norge...

Fiskehälsningar
        S-O
        www.miekofishing.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
        10 svar
        16 002 visningar