ej dränkbar länspump? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ej dränkbar länspump?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ej dränkbar länspump?

Håller på o letar länspump. Har jämnt vatten mellan dubbelbottnen. Men hittar enbart dränkbara länspumpar där jag måste skära i skrovet för att kunna få ner den till nedersta bottnen. Finns det inga länspumpar som har en slanganslutning som suger upp vattnet? Vart finns dessa att köpa?

Tack på förhand

pump

åk på nån båttilbehörs affär och försök hitta en pump som man har till att pumpa fram vatten till kranar och dylikt. men se till att det är en självsugande pump annars går det inte.

Kommentera

Eino.s tips är nog det mest prisvärda och enkla, ingen ström och enkel montering men då Du pratar om "ej dränkbar" så tyder jag det som att Du söker en elektrisk pump?!

Det finns impellerpumpar som funkar som Du vill och dessa används som nämts till pentrypumpar mm. och är ofta självsugande och det måste den vara, se till att det är en modell som tål att torrköras annars kan den paja om det inte finns något vatten att pumpa om Du slår på den av misstag eller glömmer den på!

Kommentera

Ursprungligen postat av Finnishstallion Visa inlägg
        Håller på o letar länspump. Har jämnt vatten mellan dubbelbottnen. Men hittar enbart dränkbara länspumpar där jag måste skära i skrovet för att kunna få ner den till nedersta bottnen. Finns det inga länspumpar som har en slanganslutning som suger upp vattnet? Vart finns dessa att köpa?

Tack på förhand
        Hej Finnishstallion; I min Buster Magnum sitter en Rule 1500 (1500 GPH) elektrisk, dränkbar länspump mitt i V-et på insidan av ytterskrovet närmast akterspegeln. Lite längre föröver på styrbords sida under aktersätet sticker ett aluminiumrör med handtag ut. Det leder till en manuell, handdriven länspump av diafragmatyp. Den fungerar alltid även om elen är utslagen ombord. Med handpumpen suger du in ca 0,5 liter per uppdrag av handtaget och trycker ut lika mycket genom ett hål på akterspegeln varje gång du trycker ner handtaget. På 200 pumptag har du tryckt ut cirka 80-100 liter vatten. När det är tomt på vatten längst bak i V-et börjar pumpen suga luft.

Denna handpump är en billig livförsäkring och den kan du köpa hos alla Buster återförsäljare och de flesta båttillbehörsbutiker.
        Nothing is for ever!
        Old Firehand
        www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
        10 svar
        15 984 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Classe69  
        Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49