Blir man lat när man köper trailerbåt , eller är det bara omdernt å traila . - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blir man lat när man köper trailerbåt , eller är det bara omdernt å traila .

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blir man lat när man köper trailerbåt , eller är det bara omdernt å traila .

Man börjar ju bli lite less på å va ute på samma pöl i samma lilla båt å fiska på samma ställen , då räckvidden med 5 hk är begränsad.

Jag har några kompisar som alla har båtar i 4-5 meters klassen stående på trailer eller tillgång till trailer . Men 9 av 10 pass fiskar dom ändå i samma vatten , å några byter överhuvud taget inte vatten .

Å dom fiskar lika mycket som mig 1-3 dar i veckan under semstern mer givetvis.

Nu heter inte mina kompisar David L eller Tomas Folkesson utan dom är väll lika usla på gäddfiske som mig , just därför ja vill komma vidare.

Jag ser ju värdens möjlighet med trailer fiska ena dagen i mälaren andra dan i Trosa å 3:e gången östhammar osv . Sen nån långhelg köra vättern , blekinge fryken osv . Det krävs ju tid å pengar men kan man springa å köpa beten för 200kr styck så har man nog råd å tanka bilen för dom pengarna.

Visst ja vet att det kan va bökigt med låsta ramper men oftast finns det väll öppna alternativ .

Ja ska väll inte gnälla för mycket jag har ju inte ens en bil med dragkrok men jag har inte tänkt å ha det så hela livet .

Träffar ni på mig om 5 år i min ockelbo eller Linder på samma grynna för 17:e gången det året så påmin mig gärna om den här tråden så ja vaknar till lite .

Så ni som har alla möjligheter tar ni den eller sitter ni på samma grynna varje helg????

/ Fredrik
    Senast ändrad av jerklimpan; 2009-09-27, 20:40.

nya vatten=roliga vatten

Kommentera

Ursprungligen postat av R3HN Visa inlägg
      nya vatten=roliga vatten
      Jo det tycker ja med .

Kommentera

Nya vatten = Ny propeller = Dyrt

Kommentera

Jag har sedan i våras båt på trailer och visst kan man bli lite lat men knappast för att det är jobbigt att traila till nytt vatten utan snarare för att man känner till vissa ramper.

Jag åker normalt sett på tre, fyra olika ramper lite beroende på väder och hur länge jag ska vara ute. Tidigare hade jag båten liggandes på en båtplats och jag ångrar inte en sekund att jag nu har en trailerbåt istället. Så fort man tröttnar på ett vatten är det bara att åka vidare till nästa, att man dessutom blir duktig på att backa ned till rampen gör ju inte saken sämre...

Kommentera

Ursprungligen postat av solstace Visa inlägg
            Jag har sedan i våras båt på trailer och visst kan man bli lite lat men knappast för att det är jobbigt att traila till nytt vatten utan snarare för att man känner till vissa ramper.

Jag åker normalt sett på tre, fyra olika ramper lite beroende på väder och hur länge jag ska vara ute. Tidigare hade jag båten liggandes på en båtplats och jag ångrar inte en sekund att jag nu har en trailerbåt istället. Så fort man tröttnar på ett vatten är det bara att åka vidare till nästa, att man dessutom blir duktig på att backa ned till rampen gör ju inte saken sämre...
            Det låter ju rimligt ungefär så jag vill ha de . I mitt fall som bor i norra sthlm har ju massa vatten 1 timmes bilresa åt vilket håll som helst .
            Sånt funkar ju på helger å på vår å försommarn på hösten om man vill fiska efter jobbet kan man ju kuska ut med fiskeklubbsjollen å 5 hk som ja ändå tänkte ha kvar . Trailern är ju till för att användas går iof å hänga tvätt på den men det kanske inte är rikigt rätt.

Kommentera

Köp en trailer. En ny värld kommer att öppna sig för dig. Så blev det iaf för mig. Finns inget bättre än att prova nya vatten!!!

Kommentera

Ja just det!

Ursprungligen postat av Mathias G Visa inlägg
                Köp en trailer. En ny värld kommer att öppna sig för dig. Så blev det iaf för mig. Finns inget bättre än att prova nya vatten!!!
                Var ska man traila båten för att kunna andvända den? Här i Västmanland finns inget annat än stängda rampar!
                Det blir aldrig bättre än vad man gör det till!

Kommentera

En fundering som jag har är var ställer ni trailern när ni inte fiskar. För er som bor i hus är det säkert inget problem att ställa trailern på tomten men var ställer alla som bor i lägenhet sin trailer.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lundblom Visa inlägg
                    En fundering som jag har är var ställer ni trailern när ni inte fiskar. För er som bor i hus är det säkert inget problem att ställa trailern på tomten men var ställer alla som bor i lägenhet sin trailer.
                    Jag har tänkt på det borde väll gå att beställa landplats på nån båtklubb så båten står inhängnad .

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                    10 svar
                    16 038 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49