Grisslan båt - skit eller pannkaka? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grisslan båt - skit eller pannkaka?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grisslan båt - skit eller pannkaka?

Har möjlighet att köpa en ny grisslan 410 för ett ok pris. Jag jämför denna med Linder 410, Sandström 4,25 basic och rent prismässigt spöar grisslan de andra, dock hur är båten är det ren skit eller är det bara prisvärt?

Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
    Har möjlighet att köpa en ny grisslan 410 för ett ok pris. Jag jämför denna med Linder 410, Sandström 4,25 basic och rent prismässigt spöar grisslan de andra, dock hur är båten är det ren skit eller är det bara prisvärt?
    Den slår varken Linder eller Sandström när det gäller kvalitet och hållbarhet men den är helt Ok för den pengen, en enkel båt helt utan lull lull som har Ok kvalitet men inte mycket marginaler så precis som vanligt får du det Du betalar för.

Däremot skulle jag helt klart hellre köpa en Grisslan än någon av alla Polen/östtats noname byggen i samma prisklass för dessa slår den utan problem på alla punkter.

Kommentera

Tack, skillnaden mot en Sandström Basic är ca 2900:- mot en Linder 9000:- .. Det är ju i princip omöjligt att hitta en begagnad Linder just nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
        Tack, skillnaden mot en Sandström Basic är ca 2900:- mot en Linder 9000:- .. Det är ju i princip omöjligt att hitta en begagnad Linder just nu.
        Mmmm.. så är det, Du måste först bestämmaom Du vill ha alu eller plast och väljer Du plast så är det värt den extra summan för en Sandström även om ajg gärna rekomenderar alu och då gäran Linder efter som jag använder detsjälv men visst dyrare men också tåligare i de flesta lägen och håller andra handsvärdet bättre än plast.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Mmmm.. så är det, Du måste först bestämmaom Du vill ha alu eller plast och väljer Du plast så är det värt den extra summan för en Sandström även om ajg gärna rekomenderar alu och då gäran Linder efter som jag använder detsjälv men visst dyrare men också tåligare i de flesta lägen och håller andra handsvärdet bättre än plast.
          Jo.. Så lätt men ändå så svårt.. Det är ju "bara" pengar...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
          694 svar
          199 535 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg nybörjare-igen  
          Startad av mickedykare, 2020-02-17, 21:34