Buster L blöt sjögång? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster L blöt sjögång?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Buster L blöt sjögång?

    en bekant ska titta på en buster l i helgen,fanns det inte ngn årsmodell som var sämre-dök i hög sjö.blöt sjögång med mera.sen så ändrade de skrovet.ngn som vet vad jag pratar om.vilka årsmodeller var det?mvh stefan
    Senast ändrad av odevetu; 2015-03-25, 13:34. Anledning: förtydligade rubriken

  • #2
    Ursprungligen postat av fajsen Visa inlägg
    en bekant ska titta på en buster l i helgen,fanns det inte ngn årsmodell som var sämre-dök i hög sjö.blöt sjögång med mera.sen så ändrade de skrovet.ngn som vet vad jag pratar om.vilka årsmodeller var det?mvh stefan
    ALLA årsmodeller från den kom i slutet av 90 talet till 2009 är felaktiga och beter sig som du nämner, så ska han köpa en så måste det bli en 2010 annars köper han en sjöoduglig båt som är farlig att använda i annat än blank vatten och nära land = simavstånd!!

    Kommentera


    • #3
      Rospigg jag säger inte att du har fel men hur kan en sån "prisad" båt vara så pass sjöoduglig?
      Har också läst att en båt har dykt i en våg och blivit vattenfylld. Vad som inte framgick av den historien var hur höga vågorna var och hastighet dom körde i.
      Är själv på jakt efter en beggad Buster L och vill såklart veta allt innan jag slår till.

      Tror de flesta båtar tar in vatten om man inte vet hur man ska köra i hög sjö?
      Bara för att det står Buster på sidan betyder ju inte det att man kan köra i 30 knop i grov sjö?!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av MarwinD Visa inlägg
        Rospigg jag säger inte att du har fel men hur kan en sån "prisad" båt vara så pass sjöoduglig?
        Har också läst att en båt har dykt i en våg och blivit vattenfylld. Vad som inte framgick av den historien var hur höga vågorna var och hastighet dom körde i.
        Är själv på jakt efter en beggad Buster L och vill såklart veta allt innan jag slår till.

        Tror de flesta båtar tar in vatten om man inte vet hur man ska köra i hög sjö?
        Bara för att det står Buster på sidan betyder ju inte det att man kan köra i 30 knop i grov sjö?!

        Sök här på forumet då det har berättats ganska många gånger om detta både av mig som upplevt eländet och andra som också gjort det, även en del ganska allvarliga personskador finns rapporterade pga detta konstruktionsfel som är välkänt av Fiskars men som de tiger om just gör att inte skada sitt goda rykte och slippa betala massa pengar för ombyggnader!!

        Det finns en orsak att det exploderat med Buster L på beg marknaden nu när det börjar komma ut om detta fel och den nya ombyggda modellen kommit som ersättning, så spar dig problemen och välj en anann båt!!

        Mitt fall så var det ca 10m/s medvind dryga halvmetern vågor så inte så farligt och farten var precis så den höll planing ca 13 knop och alla ågärder för körning i medsjö var vidtagna, vid tillfället hade jag 35 års körerfarenhet av båtar i den storleken och även i klart hårdare väder helt problem fritt så jag vet väl vad jag pratar om och är mycket väl medveten om vad jag gör i såna situatuioner.

        Men sök och du skall finna massor om detta bedrövliga ämne!!

        Kommentera


        • #5
          köp en buster big,,

          Kommentera


          • #6
            Eller världens bästa båt alla kat. Buster X!

            Kommentera


            • #7
              Även anytech 750 spd (centerkonsol) dyker och kräver aktiv körstil. Bra båt i övrigt men det gäller att vara med när det blåser upp lite....

              Kommentera


              • #8
                Det finns inte en enda båt som är säker! Allt beror på föraren! En säker man/kvinna bakom ratten kör säkrare med en 4meters båt än en osäker förare med en 7meters båt!!!

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                  ALLA årsmodeller från den kom i slutet av 90 talet till 2009 är felaktiga och beter sig som du nämner, så ska han köpa en så måste det bli en 2010 annars köper han en sjöoduglig båt som är farlig att använda i annat än blank vatten och nära land = simavstånd!!
                  Lyfter en gammal tråd för att höra om någon vet om Buster L Crosswave lider av samma problem?

                  Kommentera


                  • #10
                    har både vart passagerare och kört Buster L och inte lyckats med detta. Min nuvarande funkar perfekt även vid sjögång. Har inte testat den vid 20 m/s storm som finns upplagt på Youtube men 10-15 m/sek har funkat. Man får köra med förstånd helt enkelt. Enda gången jag tog in vatten var när båten vände upp vid en onödigt tuff ankring då hela Mysingen låg på mot Muskö's utsida...så jag är nöjd med båten.
                    Senast ändrad av Stubben; 2015-03-25, 16:40. Anledning: min är en 2002 års modell

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 542 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    20 svar
                    1 983 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Amiala
                    av Amiala
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    283 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 202 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    346 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X