Linder 460 Arkip Tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 460 Arkip Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Esteve Visa inlägg
    Ok. Tack för svar!
    Jo. Skulle inte ha varit dumt med lite mer stuvutrymmen för att få plats med batterierna närmare fören.
    Du har ingen heading sensor monterad då?
    I tråden så finns ideer till batteriplacering och nån bild, även på elmotorplacering att låta sig inspireras av.

    Kommentera


    • Jo. Jag har sett en del. Dock inget om heading sensorn.

      Kommentera


      • Så här är det gjort på min. Kablaget är draget till styrbord stuvutrymme där batteri och säkringar är placerade.
        Gällande placeringen av sensorn så har jag inget att jämföra med om det är bra eller ej. Men finns säkert mer rutinerade här som utifrån bilden kan tycka till.
        Senast ändrad av Bremrik; 2022-05-22, 19:29.

        Kommentera


        • Snyggt! Ser att du har monterat headingsensorn i fören vid motorn. Fungerar det utan störningar?

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Esteve Visa inlägg
            Snyggt! Ser att du har monterat headingsensorn i fören vid motorn. Fungerar det utan störningar?
            Ja det stämmer, enligt monteringsinstruktionen rekommenderas 24tum ca 61cm avstånd till basen och kablage för att säkerställa att det inte blir några störningar. Här bryts bägge dessa. Har dock inte märkt några störningar (hur märker man det tydligast?) men har endast kört knappa 10h med den och då mest använt ankringsfunktionen och styrt den från dosan. Inte kört med autopiloten och endast sparsamt använt jogen.

            Kommentera


            • Har precis köpt mig en 460 Arkip med 50hk Honda. Vad använder ni er av för propeller storlek och stigning? Tänker mig att orginalpropelller som följer med 50hk motorer är mer lämpad för lite tyngre båtar. Och vilket monteringshål är motorn satt i höjdmässigt? Jag tittade i testdatabladet från Honda på 460 arkip och de använde inte orginalstorlek på propeller och monteringshål är inte heller som försäljare monterade på min båt. Tänker mig att Honda tillsammans med Linder borde testat ut det bästa för att visa fina siffror. Jag lät de byta till det som användes under deras tester.
              Vad har ni för erfarenheter ang detta? Och vilken propeller använder ni?

              Någon som gjort någon solcellsinstallation för underhållsladdning och har lite bilder?

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
              26 svar
              13 522 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Klant84
              av Klant84
               
              Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
              20 svar
              1 961 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Amiala
              av Amiala
               
              Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
              2 svar
              280 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
              34 svar
              4 190 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
              2 svar
              343 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Eino
              av Eino
               
              Arbetar...
              X