Laga gummibåt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laga gummibåt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Laga gummibåt

Tja tja !

Jag har fått ärva en gummi båt som har legat ute i ca ett år om inte mer. Idag så skulle jag tvätta rent den samt blåsa upp och kolla om den var hel och självklart var den ju inte de. Kunde inte hitta något hål i själva plutonerna dock så håller inte fästena eller vad de heter där man blåser in luft tätt och släpper ut luften igen. Jag undrar nu kan man täta dom på något vis eller behöver man köpa nya?

Tack för svar // Jonte

Innan du lägger ner tid på att byta ut inletsen så skulle jag ta sopa ( yes +vatten ) o pänsla runt flotten, speciellt i skarvarna, materialet kan också ha blivit poröst så det kan läcka lite varstans.

Kommentera

Ursprungligen postat av grilja Visa inlägg
      Innan du lägger ner tid på att byta ut inletsen så skulle jag ta sopa ( yes +vatten ) o pänsla runt flotten, speciellt i skarvarna, materialet kan också ha blivit poröst så det kan läcka lite varstans.
      Tack för tipset! mycket möjligt att det är fler hål i båten.

Att munstyckena är trasiga är jag säker på då efter jag blåste upp båten kände och hörde hur luften gick ur där. Båten var ganska blöt då också och kunde inte se några bubblor.

Kommentera

Hur sitter munstyckena limmade på flotten? Sitter dom insänkt under materialet eller är dom limmade utan på materialet?

Vatten/blöt visar inte alla hål, om du inte använder något medel som löddrar kommer du inte upptäcka mindre hål/poröst material

Kommentera

Det sitter limmade utanpå materialet. Känns som man måste laga det först så man man blåsa upp båten ordentligt. Samtidigt känns det dumt om det är massor men andra hål ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
          10 svar
          15 984 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Classe69  
          Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49