Så här ligger det till. Jag tjänar inte så bra som jag förtjänar och fiske är inte min enda hobby, utan det finns många olika saker som slåss om mina surt förvärvade pengar. Dessutom är jag snål. Inför nästa säsong ska jag dock ta mig råd att köpa en liten båt. MEN, när jag kollar min prisklass på blocket.se så är det många motorer med vad säljaren tror är "skitfel", eller så följer ingen motor med alls. Jag siktar givetvis på att lyckas köpa en båt med fungerande motor och tror väl inte det ska vara några problem att hitta en sådan. Egentligen.
Men frågan som snurrar i mitt huvud är ändå: Hur långt står man ut med att ro? Syftet är alltså egentligen bara att komma ut en bit på vattnet, få se lite natur och vifta lite kastspö. Ska jag leta efter finast möjliga båt och spara vidare för att kunna köpa en fräsch motor inför säsongen efter istället?
(Jo, hur långt man orkar ro beror givetvis på ens kondition, men nu snackar vi mellan tummen och pekfingret...)
Hur resonerar ni?
Men frågan som snurrar i mitt huvud är ändå: Hur långt står man ut med att ro? Syftet är alltså egentligen bara att komma ut en bit på vattnet, få se lite natur och vifta lite kastspö. Ska jag leta efter finast möjliga båt och spara vidare för att kunna köpa en fräsch motor inför säsongen efter istället?
(Jo, hur långt man orkar ro beror givetvis på ens kondition, men nu snackar vi mellan tummen och pekfingret...)
Hur resonerar ni?
Kommentera