Stulen båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stulen båt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stulen båt

Hej. En sliten grön båt på dreviken är stulen, min båt är grön... Och orange botten, vit invändigt med gula plankor i fören, och helt nya pressade plankor i aktern fästerna till årorna är av svart plast som skruvats fast. Den stod på dalkljusvägen vid berget och varit borta ca 3v nu. Om någon sett den runt nånstans i dreviken så ring mig på 0766260780. Tack! Mvh /Micke

Tja Micke!
    Fått tillbaka båten? Jag bor i Skogås, har min båt vid den inofficiella båtplatsen i Mörtvik. Fiskar 3-5 dagar i veckan i Drevan, mer eller mindre uteslutande vertikalfiske. Hur som helst - var ute en morgon vid 4-tiden. Minns inte exakt när det var, men någon gång under sensommar/hösten. När jag kom glidandes i bleken såg jag en båt ligga och drifta mitt emellan Fornudden och Vendelsö. Noterade att den verkade tom. Ropade några gånger, åkte närmare och konstaterade att den var tom. Inga åror, inga prylar, bara en tom båt. Eftersom jag inte hade en aning om vart den kom ifrån, lät jag den vara, helt enkelt, och fortsatte mitt fiske.
    Senare samma eftermiddag såg jag att den hade driftat in i vassen mitt emot Mörtviksbadet. Dagen efter såg jag några pojkspolingar dra upp den vid våran "båtplats", och där ligger, eller står den nu lutad och fastlåst mot ett träd.
    Minns inte exakt hur den ser ut, men den är ganska liten. Minns att den var grön/orangeröd, något åt det hållet. Har för mig att halva båten, från relingen och nedåt var i en färg, och resten en annan. Men jag är inte hundra. Fick bara en känsla när jag såg ditt inlägg att det kanske kan vara den.

Om du vill kan jag knäppa en bild på den och messa till dig?

Mvh / Mattias

Ursprungligen postat av micke86 Visa inlägg
    Hej. En sliten grön båt på dreviken är stulen, min båt är grön... Och orange botten, vit invändigt med gula plankor i fören, och helt nya pressade plankor i aktern fästerna till årorna är av svart plast som skruvats fast. Den stod på dalkljusvägen vid berget och varit borta ca 3v nu. Om någon sett den runt nånstans i dreviken så ring mig på 0766260780. Tack! Mvh /Micke
    -Visa hänsyn
    -Skräpa inte ner
    -Hantera fisken varsamt
    -Respektera gällande fiskeregler
    -Ha kul!

Kommentera

Sånt där tycker jag om!
      Folk som har ögonen öppna och försöker hjälpa varandra. Det är för lite sånt.
      All heder åt Elfving!
      Mvh Micke

Kommentera

Hej Mattias, jag vet inte om du mejlat Micke86 om båten, men jag gjorde det eftersom han inte tittat in här på länge.
        Hoppas det är rätt båt och att den finns kvar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
        10 svar
        16 015 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Classe69  
        Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49