En bra kompromiss är att handla i england, inga svenska agentpåslag och inget tullstrul inom eu. Samma grejor som säljs här i sverige utan geolås skit.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance HDS 8 Gen2 Structurescan från usa kommer det att fungera
Collapse
X
-
ja det får nog bli så . tackUrsprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inläggEn bra kompromiss är att handla i england, inga svenska agentpåslag och inget tullstrul inom eu. Samma grejor som säljs här i sverige utan geolås skit.
Kommentera
-
Jag är peppad på köpa ett Humminbird eller HDS kombo med både ekolod och gps.
Är det ingen som verkligen vet om HDS eller Humminbird Gps:er från USA funkar i Sverige? Alltså nån som inte bara spekulerar utan vet av faktisk erfarenhet..? Tycker dethär med regionspärrar på gps och att det endast ska gå ställa in ekolodet på feet och fahrenheit låter som ett löst rykte svenska generalagenten försöker sprida..?
-Funkar meter och celsius?
-Funkar gps:erna med svenska sjökort?
Kommentera
-
Var själv dåligt påläst och köpte en HDS 7 G2 när jag var i USA i februari i år. De är låsta med så kallad GeoFence vilket innebär att enheten är låst till amerikanska enheter och språk. Vidare flashar det i nederkant av displayen hela tiden att enheten används utanför sitt tilltänkta område. Jag har inget sjökort till min utan bara testat att dra igång den hemma. Det gåtr dock att köpa GeoFence unlock keys för att låsa upp enheten till en "International"-version. Dessa unlock keys går INTE att köpa från Amerikanska ÅF, utan du får vända dig till Lowrance Europa (dvs det land där det är billigast). Kolla om du kan köpa en International version direkt från USA kanske? Finns ju faktiskt Amerikanska globetrotters som seglar runt hela världen så borde gå att köpa direkt.
Tror att Humminbird lider av samma problem, dvs GeoFence. Dock om man köper modellerna med X och/eller I i beteckningen så ska det vara Internation version. Du får googla vidare
/R
Kommentera
-
Tackar!Ursprungligen postat av RichardR Visa inläggVar själv dåligt påläst och köpte en HDS 7 G2 när jag var i USA i februari i år. De är låsta med så kallad GeoFence vilket innebär att enheten är låst till amerikanska enheter och språk. Vidare flashar det i nederkant av displayen hela tiden att enheten används utanför sitt tilltänkta område. Jag har inget sjökort till min utan bara testat att dra igång den hemma. Det gåtr dock att köpa GeoFence unlock keys för att låsa upp enheten till en "International"-version. Dessa unlock keys går INTE att köpa från Amerikanska ÅF, utan du får vända dig till Lowrance Europa (dvs det land där det är billigast). Kolla om du kan köpa en International version direkt från USA kanske? Finns ju faktiskt Amerikanska globetrotters som seglar runt hela världen så borde gå att köpa direkt.
Tror att Humminbird lider av samma problem, dvs GeoFence. Dock om man köper modellerna med X och/eller I i beteckningen så ska det vara Internation version. Du får googla vidare
/R
Jag hittade nu också en mycket informativ tråd om detta problem på scandinavian trolling: http://www.scandinavian-trolling.com...ead.php?t=1874Senast ändrad av mobetahl; 2012-05-23, 17:18.
Kommentera
-
Vill bara förtydliga att jag inte vet vad beteckningen på Humminbird är för att den ska vara International, dvs ej GeoFence. Det med X och/eller I som jag skrev ovan är jag inte säker på!
Så den som ska köpa Humminbird får alltså göra egen research och inte klaga på mig sen
Kommentera
-
Såg att de Humminbird de säljer på Cabelas är utan meter och celsius också, ska forska vidare.. Är egentligen mest sugen på ett Humminbird för de har så bra snabbfästen.
Det finns säljare på ebay som säljer HDS utan "Geofence" men de är också ganska mycket dyrare.. Sök efter säljaren: Wheelmark. Han verkar skicka prylarna från Hongkong helt utan fraktkostnad till Sverige.Senast ändrad av mobetahl; 2012-05-23, 18:03.
Kommentera
-
Det ska tydligen gå att nedgradera HDS till 2.5 och på så sätt få den att fungera.
Dock så kan man uinte heller uppgradera den sen.
Vore intressant att veta om det stämmer.
Ola
Kommentera
-
Om du eller någon bekant är kunnig i de olika operativsystemen och dessutom bör denne person besitta kunskaper i programmering så går det att lösa.
//Martin
Ursprungligen postat av RichardR Visa inläggVar själv dåligt påläst och köpte en HDS 7 G2 när jag var i USA i februari i år. De är låsta med så kallad GeoFence vilket innebär att enheten är låst till amerikanska enheter och språk. Vidare flashar det i nederkant av displayen hela tiden att enheten används utanför sitt tilltänkta område. Jag har inget sjökort till min utan bara testat att dra igång den hemma. Det gåtr dock att köpa GeoFence unlock keys för att låsa upp enheten till en "International"-version. Dessa unlock keys går INTE att köpa från Amerikanska ÅF, utan du får vända dig till Lowrance Europa (dvs det land där det är billigast). Kolla om du kan köpa en International version direkt från USA kanske? Finns ju faktiskt Amerikanska globetrotters som seglar runt hela världen så borde gå att köpa direkt.
/R
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av nivv, 2025-04-10, 15:27
|
14 svar
529 visningar