Vilket av dessa ekolod är att föredra? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket av dessa ekolod är att föredra?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har några synpunkter på små skärmar (tex elite 4x) efter att ha ägt ett antal ekolod med 3.5 tums skärm och fiskat med dessa till leda. Har spenderat några 100 timmar på att stirra på dessa små skärmar och stört mig på deras dåliga upplösning då man knappt kunde urskilja vad som var vad. Hur ska man då kunna lära sig tyda ett ekolod? Nu har det runnit lite vatten under broarna, så jag tror säkert att elite 4x har en bra upplösning men! välj hellre en större skärm och kör svartvitt än en liten med färg. Har som sagt fiskat med både elite 5x och mark 5x pro och du får väääldigt mkt lod för pengarna ffa när det gäller mark 5x pro. Se bara till att du har givaren placerad vid relingen så ska du se att du får klockrena ekon på både jigg och fisk.
    Äger själv ett elite 5x och det är fint lod, men tycker det överdrivs att det ska vara så mkt bättre än mark 5x pro...

Kommentera

Har själv ett Mark 5x till vertikalfisket. Man behöver inte färglod , men efter att ha kört svart/vitt i några år så vill jag ha det. Då kommer det bli Lowrance igen.
      I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Har färglod nu och har haft ett par svart/vitt tidigare och anser inte att skillnade är avgörande för det "enklare" fisket. Man lär sig att se fisk bra med ett svart/vitt också.

Dock har jag på det nya gps vilket känns helt ovärdeligt. Har du inte råd nu med ett kombilod hade jag tittat på blocket alt. sparat över vintern.

Kör nu elite 5 och är riktigt nöjd. Tog ett tag att få rätt på inställningarna men fungerar det...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
        72 svar
        6 052 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg tobs
        av tobs