har köpt mig ett humminbird 788ci ekolod/gps hade tänkt mig att loda och bygga djupkartor i drdepth. men nu till problemet, när jag har stoppat in sd kortet i ekolodet och trycker på inspelning så funkar det i ca 1min och sedan står det att det inte går att skriva till mmc kort och avbryter inspelningen. blir inte klok på hur fan jag ska få ordning på det....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
humminbird 788ci HJÄLP!!!
Collapse
X
-
Nu har jag inte stenkoll på just inspelning på ekolod, men samma kan hända när man filmar film i fullhd. Då beror det på att minneskortet inte hinner spara allt för läs/skrivhastigheten är för låg på kortet. Kan det vara samma bekymmer? Det borde ju stå i manualen hur pass snabbt minneskort som krävs för att hinna skriva på det innan det stänger av sig själv?
-
Hej emil Osberg;Ursprungligen postat av osberg Visa inlägghar köpt mig ett humminbird 788ci ekolod/gps hade tänkt mig att loda och bygga djupkartor i drdepth. men nu till problemet, när jag har stoppat in sd kortet i ekolodet och trycker på inspelning så funkar det i ca 1min och sedan står det att det inte går att skriva till mmc kort och avbryter inspelningen. blir inte klok på hur fan jag ska få ordning på det....
Ring för råd till Jan Comstedt AB i Göteborg...
Go for the Big Ones!
Senast ändrad av Old Firehand; 2012-11-11, 18:33.
Kommentera
-
Du skriver sd och lodet kan inte skriva till mmc som det säger, du är säker på att lodets inställningar är korrekt?Ursprungligen postat av osberg Visa inlägghar köpt mig ett humminbird 788ci ekolod/gps hade tänkt mig att loda och bygga djupkartor i drdepth. men nu till problemet, när jag har stoppat in sd kortet i ekolodet och trycker på inspelning så funkar det i ca 1min och sedan står det att det inte går att skriva till mmc kort och avbryter inspelningen. blir inte klok på hur fan jag ska få ordning på det....
Ingen större skillnad på korten vet det men iaf, dessutom finns snabbare sd kort av nyare typ, kolla upp exakt vad den ska ha i detalj borde framgå av manual lycka till
PS det är inte så att den specifikt ska ha just mmc, eftersom den anger formatet.....I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Läs manualen samt googla modellen, finns en uppsjö av SD/MMC kort i olika klasser, för min del tror jag någon inställning är fel respektive fel kort, får du rätt grejor borde det fungera, iaf vad jag tror lycka tillUrsprungligen postat av osberg Visa inläggvet inte fall den,är rätt inställd men den spelar,ju in,en stund. ekolodet är ju av nyare,modell skulle det kunna vara så att den ska ha,mmc kort istället ??har ett 8gb klass10 i nu.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
Kanal: Elektronik
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
Kanal: Elektronik
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
|
72 svar
6 103 visningar