Egen Sverige-karta på Lowrance-plottern utifrån openstreetmap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Egen Sverige-karta på Lowrance-plottern utifrån openstreetmap

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Jeg har ikke det sånn fiks ferdig og klart, dessverre. Av opplagte grunner har jeg ikke tenkt så mye på å lage kart for Sverige. I linken over ligger det ferdige kart for Sverige, men de er altså Atlas 12. Har du prøvd de? (Jeg tror ikke de fungerer på gammel Elite, men har tatt feil før.)
    Hejsan.

Kör nu ett Elite-4 med senaste version 1.8 på.
    Testade med kartor från länken du skickade först i Atlas12 men inget dök upp på lodet. Inställt på Lowrance, Har en gammal lcm fil med en sjö på som jag hittade direkt.

Testade sedan med den kart som är Atlas 10. http://www.wosoft-ware.de/digitale-b.../#T_Sweden_AIO
    Kopierade de 3 filerna till Root på SD kortet, startade lodet och vips så var det ett meddelande på skärmen som sa www.openstreetmap.org, Kollade på plottern och nu ser man Norge och Sverige fint och detaljerat.

Problemet är bara att om jag zoomar in mer än 5km skalan i Stockholm så försvinner kartan. Utanför stockholm så kan jag zooma in på detaljnivå. Vad kan detta bero på? Någon spärr i just den zonen jag är? eller förmycket data för lodet att klara av o ladda samtidigt?
    Testade med

Kommentera

Jeg tipper at det er rett og slett skjer fordi at kartet ikke støtter zoom så langt inn i akkurat det området. Det finnes ikke noe lag i kartet akkurat der på akkurat det nivået. Men det høres litt rart ut at OSM ikke har det for en by.
      Team Colibri

Kommentera

OSM-kartet på nett har i værtfall lag helt ned. Da er Atlas 10 versjonen kjørt uten filer fra OSM som har det zoomnivået.
        Team Colibri

Kommentera

Konstigt för går man bara till någon närliggande ställe så kan man zooma in till 100m...

Kommentera

Som det är nu så är det som är innanför den fyrkantiga rutan Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1423746001.478891.jpg
Views:	1
Size:	358,5 KB
ID:	1777040 inte zoombart efter 5km.

Går man till precis kanten på rutan o zoomar in så ser det ut som följande. Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1423746050.466430.jpg
Views:	1
Size:	204,0 KB
ID:	1777041
            Det som är innanför rutan går ej att zooma men det utanför går.

Kommentera

Jaja då är fortfarande problemet att insight generator inte går att köra på mac så jag kan inte skapa en egen karta i atlas 10 format.

Kommentera

Ursprungligen postat av ABergstrom Visa inlägg
                Jaja då är fortfarande problemet att insight generator inte går att köra på mac så jag kan inte skapa en egen karta i atlas 10 format.
                Du kan få tanka mitt, gör samma sak som den ursprungliga posten handlar om, hela kartan rakt av.
                Drar en update när den är testad

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Nyman Visa inlägg
                  Du kan få tanka mitt, gör samma sak som den ursprungliga posten handlar om, hela kartan rakt av.
                  Drar en update när den är testad
                  Gärna!

Kommentera

Här finns allt som skapades, ligger i rar arkiven. Jag kastade in dessa och slog på avancerade funktioner i mitt lowrance elite 4 hdi. verkar fungera men inte så detaljerat där jag vill använda det i vänern så kollar på en annan lösning.

Det går till min server så kan väl säga att det ligger där en vecka sen stänger jag anslutningen.
                    Återkom om du får problem med att ladda ner

Kommentera

Ursprungligen postat av snakeblisken Visa inlägg
                      Svarar mig själv
                      Man får fixa lite med relationerna mellan ön och sjön så blev det bra.
                      Efter att du hade gjort Reset kunde du välja nått annat är Lowrance och Navionics? Min Elite 4 HDI har bara dom 2 valen. Den kartan som tråden handlar om fungerade efter lite omstarter osv men provar ett annat program som skapar flera olika at5 filer beroende på vad man väljer att exportera det blir 5st men jag kan ingenstans välja vilken fil jag ska använda, kan man inte ha flera olika kartor på microSD kortet?

Edit: Jag har lagt på senaste mjukvaran idag
                      Edit2: Fick ändra från 2D till Virtuella Skuggor så kom min andra karta med djup upp Nu blir det att rendera hela natten
                      Senast ändrad av Mikael Nyman; 2015-02-17, 23:58. Anledning: Lagt till info

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
                      72 svar
                      6 054 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tobs
                      av tobs