Watersnake GPSsmart - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Watersnake GPSsmart

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Watersnake GPSsmart

Jaha, det här hade jag missat. Nån som vet nåt mer om att? Borde väl kommit till Sverige med om den gått igenom en eventuell testperiod? Håller dom samma låga pris jämfört med MK så låter det ju klart intressant och försvarbart för en som inte fiskar varje dag..

Låter intressant, absolut. Särskilt om de håller motsvarande prisnivå som deras övriga motorer. Verkar dock bara finnas som 80 lbs, 24 volt än så länge. Får hoppas det kommer en 12 voltare så småningom, så man slipper så mycket batterier.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
      Låter intressant, absolut. Särskilt om de håller motsvarande prisnivå som deras övriga motorer. Verkar dock bara finnas som 80 lbs, 24 volt än så länge. Får hoppas det kommer en 12 voltare så småningom, så man slipper så mycket batterier.
      Hittar inte jättemycket vid googling men det jag fått fram tyder också på att 24V är det som finns. Än så länge.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
        Hittar inte jättemycket vid googling men det jag fått fram tyder också på att 24V är det som finns. Än så länge.
        ...om den finns överhuvudtaget. Google ger mig bara olika träffar på samma säljtext som du länkade ovan. Ingen webbshop eller liknande som säljer den ännu, vad jag kan finna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
          ...om den finns överhuvudtaget. Google ger mig bara olika träffar på samma säljtext som du länkade ovan. Ingen webbshop eller liknande som säljer den ännu, vad jag kan finna.
          Ungefär mina tankegångar. Inget på WSs amerikanska (tror jag det var)websida.. Hoppas på lite positiva svar i tråden..

Kommentera

Men dom MÅSTE ju komma med en liknande i-pilot lösning snart om dom ska "hänga med" känns det som..

Kommentera

Men dom MÅSTE ju komma med en liknande i-pilot lösning snart om dom ska "hänga med" känns det som..
              Dom har nog förlorat loppet.

Minn Kota har ju Humminbird
              Lowrance har Motorguide

Watersnake då? Garmin?

Efter två säsonger med Humminbirds i pulpeten och nätverk med till ipilot Link i fören får man otäck magknip att tänka sig något annat.
              Sista säsongen med Autochart som grädde på moset har jag svåra problem att se någon annan helhetslösning som ett alternativ.
              Alumacraft så klart!

Kommentera

De kanske nöjer sig med att tillverka basala elmotorer till måttliga priser. Den marknaden är nog mycket större än vad gps-motorernas marknad är.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
                  Dom har nog förlorat loppet.

Minn Kota har ju Humminbird
                  Lowrance har Motorguide

Watersnake då? Garmin?

Efter två säsonger med Humminbirds i pulpeten och nätverk med till ipilot Link i fören får man otäck magknip att tänka sig något annat.
                  Sista säsongen med Autochart som grädde på moset har jag svåra problem att se någon annan helhetslösning som ett alternativ.
                  Fast watersnake får väl börja med att konstruera en "vanlig" gps-motor. Med andra ord som i-pilot fristående. Den uppsättning du beskriver ligger väl uppåt 100 000:- totalt och den marknaden är nog försvinnande liten jämfört med övriga elmotorer. Samt att den bör vara svår att slå sig in på, som du beskriver.

Kommentera

Mnja, en sådan "helhetslösning" som du Team T beskriver kommer förmodligen aldrig att vara aktuellt för min del.
                    Att komma undan billigare kommer däremot alltid att vara aktuellt. Speciellt med tanke på att en MK i mina ögon omöjligt kan vara dubbelt så bra, som priset visar, som en WS..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Miller_time, 2025-03-23, 16:17
                    2 svar
                    197 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Miller_time  
                    Startad av Miller_time, 2025-03-30, 18:07