Her i Norge følger det med to Micro-SD kort som er ment å kjøpe henholdsvis Navionics eller Jeppesen kart med. Jeg tror dette er noe den norske importøren ProNav gjør selv, så jeg vet ikke om det følger med i Sverige. Men innhold til kartbrikken må du uansett kjøpe, du skal sannsynligvis kjøpe det som heter Navionics+ for ditt område. Sjekk dette på Navionics.com ved å klikke på det som heter webapp.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ekolod.plotter och gps i samma "låda".
Collapse
X
-
Istället för en 5" kombo enhet så köpte jag två 5" enheter för ett t.o.m. lägre pris än en 5" kombo. Iofs en begagnad GPS men den fungerar fint. 5" är enligt mig i minsta laget om du vill se både ekolod och karta på samma gång.
Det är ju några år sedan så jag vet inte riktigt vad som finns på marknaden idag men jag är jättenöjd med min Garmin 292 (+bluechart g1) och lowrance mark 5x-pro. Totalpris ca. 4000 (2010, lodet från USA).
Kommentera
-
Okej, kanske ska fundera på att köra med två skärmarUrsprungligen postat av pona Visa inläggIstället för en 5" kombo enhet så köpte jag två 5" enheter för ett t.o.m. lägre pris än en 5" kombo. Iofs en begagnad GPS men den fungerar fint. 5" är enligt mig i minsta laget om du vill se både ekolod och karta på samma gång.
Det är ju några år sedan så jag vet inte riktigt vad som finns på marknaden idag men jag är jättenöjd med min Garmin 292 (+bluechart g1) och lowrance mark 5x-pro. Totalpris ca. 4000 (2010, lodet från USA).
Men det blir ju skönare att bara ha en skärm... :/
Niklas
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggDet följer med jeppesen och navionics sdkort o sverige också
Okej, jag är ju helt nybörjare så vet ju inte vad det är för något du menar med jeppesen mm.
Är det några kort som man stoppar i? Behöver man köpa till en "karta"...?
Kommentera
-
Det var ett svar till Colibri då han tänkte det kanske bara följde med till Norges marknadUrsprungligen postat av Niklassandgren Visa inläggOkej, jag är ju helt nybörjare så vet ju inte vad det är för något du menar med jeppesen mm.
Är det några kort som man stoppar i? Behöver man köpa till en "karta"...?
Hur som helst, Jeppessen och Navionics är 2 olika kartsystem du kan köra på Lowrance. Du behöver dock ha ett särskilt SDkort för att kunna köpa och föra över en sådan karta till din kartplotter. Man köper alltså kartan, det följer inte med någon.
Kommentera
-
Olssons fiske tar knappa 1.400:-
Inte billigt, men du får ju ganska mycket kort om det är i det området du fiskar...
Kommentera
-
Ekolod och GPS på samma gång på en 5 tums skärm blir trångt. Har man plats för två lådor så skulle jag satsa på det. Fiskar med en polare som har en fin kombi Lowrance i färg. Vet man hur djup det är vet man inte var man är o.s.v. Split skärmen är så otroligt liten så det blir mycket knappande hela tiden.
Har man tur så blir GPS plotter + en skapligt lod inte så väldigt mycket dyrare.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Miller_time, 2025-03-23, 16:17
|
2 svar
197 visningar