Baitboat? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Baitboat?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Jag funderar på om fisket inte gått lite långt när man släpar med sig radiostyrda ekipage till vattnet
    Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
    Bait boat eller en båt på trailer, man använder det som passar ens fiske bäst.
    Ekolod, napplarm, Internet...
    Senast ändrad av Fonzie; 2017-10-25, 11:39.

Kommentera

Jag funderar på om fisket inte gått lite långt när man släpar med sig radiostyrda ekipage till vattnet
      Jo visst håller helt med men vi har nog redan passerat den gränsen med alla ekolod, kolfiberspön o fiskerullar för många tusen kronor... men visst en brygga, ett enkelt metspö och en burk mask... det har absolut sin tjusning!

Kommentera

Radiostyrda beten med inbyggd kamera kan kanske va något, helst ska det kontrolleras med mobiltelefonen så man med olika fönster inte missar något fullständigt betydelselöst under tiden man fiskar...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Radiostyrda beten med inbyggd kamera kan kanske va något, helst ska det kontrolleras med mobiltelefonen så man med olika fönster inte missar något fullständigt betydelselöst under tiden man fiskar...
          Visst hade vi haft en helt idealisk värld om alla hade varit och tyckt precis som du!

Kommentera

Provade i min ungdom att knyta en flytwobbler bakom en radiostyrd båt , det gick bra tills något högg på draget

Båten sjönk , allt försvann , ett dyrt fiasko .....
            Spiggpimplare

Kommentera

Visst hade vi haft en helt idealisk värld om alla hade varit och tyckt precis som du!
              Om den dagen kommer under min livstid kommer jag va glad att jag samlat på mig fiskeprylar för så pass många tusenlappar så jag slipper skiten.

Men visst kommer det att ske, frågan är bara när någon tok från USA kommer på det och lyckas sälja in det svenska Gäddfiskare..

Kommentera

Känns det inte lite fjantigt att klanka ner på någon som vill använda en radiostyrd båt för att släppa ner lite mäsk och sitt bete på en vald plats medan han/hon står på land och styr båten? Vad är det för etisk skillnad på det och att sätta sig i en fullstor båt, navigera med sin 10.000+ kronor dyra elmotor och sen ställa sig på sitt utvalda ställe och kasta av en vass för att fånga några gäddor?

Det känns som att vissa fiskare gör allt för att klanka ner på folk som de inte tycker är riktiga fiskare, bara för att de använder tekniker som inte tilltalar just dem. Det finns faktiskt andra arter än gädda i våra vatten och vissa av dessa arter "kräver" att man mäskar för att locka dem till platsen där man har lagt sitt bete. Men det verkar de flesta inbitna gäddfiskare ha svårt att acceptera.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                  Känns det inte lite fjantigt att klanka ner på någon som vill använda en radiostyrd båt för att släppa ner lite mäsk och sitt bete på en vald plats medan han/hon står på land och styr båten? Vad är det för etisk skillnad på det och att sätta sig i en fullstor båt, navigera med sin 10.000+ kronor dyra elmotor och sen ställa sig på sitt utvalda ställe och kasta av en vass för att fånga några gäddor?

Det känns som att vissa fiskare gör allt för att klanka ner på folk som de inte tycker är riktiga fiskare, bara för att de använder tekniker som inte tilltalar just dem. Det finns faktiskt andra arter än gädda i våra vatten och vissa av dessa arter "kräver" att man mäskar för att locka dem till platsen där man har lagt sitt bete. Men det verkar de flesta inbitna gäddfiskare ha svårt att acceptera.
                  Det är tyvärr så här jag upplevt detta forum enda sedan jag gick med här... därför jag tog bort mig under några år. Visst kan jag erkänna att jag också under ett tag ville flagga mina åsikter om allt möjligt... Men har slutat med det nu... Hoppas jag...

Iaf till trådskaparen så tycker jag att han ska kontakta Lubbe.
                  http://www.fiskkonservator.se/baitboats.html

Nu finns ju risken att Lubbe så klart vill sälja sin variant, men det verkar ju som att dom testat flera modeller och har du tur så kanske han kan dela med sig av sina erfarenheter. Frågan är fri oavsett!

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                    Det är tyvärr så här jag upplevt detta forum enda sedan jag gick med här... därför jag tog bort mig under några år. Visst kan jag erkänna att jag också under ett tag ville flagga mina åsikter om allt möjligt... Men har slutat med det nu... Hoppas jag...

Iaf till trådskaparen så tycker jag att han ska kontakta Lubbe.
                    http://www.fiskkonservator.se/baitboats.html

Nu finns ju risken att Lubbe så klart vill sälja sin variant, men det verkar ju som att dom testat flera modeller och har du tur så kanske han kan dela med sig av sina erfarenheter. Frågan är fri oavsett!
                    Visst kan det vara lite kul ibland att med glimten i ögat ifrågasätta men många gånger känns det som ren och skär trångsynthet.

I mitt fall skadade jag armen och axeln ganska allvarligt i somras och fick lägga fisket helt på hyllan under en tid. Efter ett tag kunde jag hjälpligt meta lite med toppknutet men i takt med att vattnet blev kallare drog sig mörten längre och längre ut mot djupare vatten. Att hantera en vanlig båt själv funkar inte än och det var därför jag började fundera på om inte en Baitboat med hook release kunde hjälpa mig att fortsätta med fisket från land tills skadan läkt. Men om nu någon vill häckla mig för det så kommer det iaf inte att stoppa mig att kolla vidare på det här.

Tackar Bergman och SimpZeN för tipsen, tyvärr har Lubbe slutat med detta så det verkar som man får söka sig längre bort. Men jag vill inte "kasta en massa pengar i sjön" (!) på något skräp så därför mina frågor här.

Kommentera

Lite debatt med glimten i ögat är alltid välkommet men visst skiljer vi oss i på vilket sätt vi förhåller oss till ny teknik o hjälpmedel. Det skapar såklart lite motsättningar men det tycker jag personligen bara e lite kul.
                      Konstruktiva inlägg välkomnas dock men att bara negativt ifrågasätta varför någon annan är intresserad av en nytt tekniskt hjälpmedel tillför väl inte så mycket egentligen.
                      Skitfiske... med eller utan baitboat!
                      Senast ändrad av Husse0416; 2017-10-27, 12:57.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      128 416 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10