Active Target - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Active Target

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Active Target

    Hej!
    Jag är på gång att köpa ett lowrance Elite FS 9 med Active target givare. Jag har idag en simrad med totalscangivare som jag hade tänkt ha kvar till 2d och sidescan. Kan man köra totalscangivaren samtidigt som Active Target? tänkte så att de inte stör varandra. Misstänker att det ska gå bra då de verkar köra på olika frekvenser.
    Vad tror ni om Elite FS? Är det värt att lägga till extra pengar för en hds live/carbon?

  • #2
    De ligger definitivt åtminstone delvis på samma frekvenser. Många verkar ha problem med störningar om de har ordinarie givare på samtidigt som AT. Så de får stänga av eller ändra frekvens. Själv har jag bara kört AT hittills och då vid isfiske. Kanske räcker det att ändra sidescan till 455 och stänga av downscan som har en fast frekvens på ca 600 khz. Elite FS verkar vara ganska likvärdig med HDS gen 3. Men FS är ju helt ny och kompatibel med AT och Active Imaging. Den kommer också att uppdateras under en tid framöver, säkert längre än carbon. Annars är skärmen på en carbon betydligt bättre än FS. Jag tycker det är värt mycket att se bra på skärmen från olika vinklar som det går på IPS-skärmarna (Live och Carbon). Sedan är det högre upplösning också.

    Kommentera


    • #3
      Ja, du kan bruke alle funksjoner i TotalScan samtidig med Active Target. Frekvensene er forskjellige.
      Team Colibri

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
      1 216 svar
      156 010 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg HenkeW
      av HenkeW
       
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
      12 svar
      2 698 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Piscantur stercore  
      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
      27 svar
      1 965 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gabbu
      av gabbu
       
      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
      2 svar
      487 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg profilnamnet  
      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
      2 svar
      353 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Arbetar...
      X