Köptips spårsändare tracker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köptips spårsändare tracker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Köptips spårsändare tracker


    Hej alla! Går i tankarna att köpa mig en GPS spårsändare tracker och montera på min båt. Är trött på påhälsningar, flera båtar som blir stulna på det området. Tänktte det är bäst att ta tag i detta innan det händer. jag har bara en vanlig liten plasteka med mindre utombordare. Men folk vet inte vad som är ditt eller mitt tyvärr.

    Har kikat lite på dessa trackers C Pod Mini och Maxi Tracker, dom skiljer ju sig lite i alla fall. Nån som har erfarenhet kring dessa eller nån annan i samma prisklass typ 1000 lappen. Vad är nackdelar och fördelar förstår jag juh men finns det nackdelar mer än batteri tiden när man använder båten? Enligt beskrivningen på C pod mini så slår den av s.k larmet när man kommer i närheten av båden med sin egen mobil där appen är installerad i. Skönt slippa massa notiser larm när man drar ut för att fiska mm.

    Kom gärna med era tips hellst dessa 2 manicker om nån testat dessa eller nån som jag kanske inte hittat ännu. Och kom ihåg jag har ingen ström i min båt så därav inbyggt batterie måste finnas på trackern.



  • #2
    Kanske en ännu enklare lösning?
    https://www.apple.com/se/airtag/
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • #3
      Tyvärr det där kommer inte funka det där e via blåtand, och saker som är i närheten. Jag skall kunna se när min båf börjar röra på sig och då från vart jag än är i landet oavsett hur många mil bort jag är.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av fear Visa inlägg
        Tyvärr det där kommer inte funka det där e via blåtand, och saker som är i närheten. Jag skall kunna se när min båf börjar röra på sig och då från vart jag än är i landet oavsett hur många mil bort jag är.
        så är det ju i teorin, men det baseras på vilken iPhone som helst, och sannolikheten att en tjuv eller någon i tjuvens närhet har en iPhone är överväldigande.

        Läs på lite kanske kan det lösa det för dig.
        https://www.google.se/amp/s/www.soyd...nycklarna/amp/




        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

        Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

        -Okänd

        Kommentera


        • #5
          Titta på dantracker

          Kommentera


          • #6
            Har kollat in Dantracker men fruktanvärt dyr månadskostnad tyvärr 100 kr, C pod mini har inget månads abbinemang. Och maxitracker 49 kr månad.

            Kommentera


            • #7
              Sen kommer ju följdfrågan, vad tänker du göra om du kan se din stulna båt via trackern. Polisen åker väl knappast ut om det är en liten plasteka, ärendet nedlagt i samma ögonblick du lägger på luren.

              Kommentera


              • #8
                Jag har en hel del utrustning med monterade trackers på min firma, grejer med ett värde på ca 75000 ex moms/st. Har ringt polisen tre gånger när de fått fötter och de har kommit på studs med full utryckning varje gång. Och då är det ändå i Malmö där man kan tänka sig att polisen har lite att stå i.
                Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

                Kommentera


                • #9
                  Ja man åker och hälsar på -här kommer polisen bara om man säger man skjutit en varg så man får lösa dom flesta klåfingerbekymmer själv.
                  polisen skiter helt i smågrejer förutom att dom tar emot anmälan det finns inte resurser till sånt tyvärr i dagens sverige

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                    Sen kommer ju följdfrågan, vad tänker du göra om du kan se din stulna båt via trackern. Polisen åker väl knappast ut om det är en liten plasteka, ärendet nedlagt i samma ögonblick du lägger på luren.
                    Som Sundström76 nämnde så ger man sig ut och hälsar på. Med en lämplig knölpåk ska det inte vara några större problem med övertalning att lämna tillbaka.
                    Funkar inte det får man ta till plan B ;-)

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                    1 216 svar
                    156 025 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HenkeW
                    av HenkeW
                     
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                    12 svar
                    2 704 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                    27 svar
                    1 973 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu
                     
                    Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                    2 svar
                    491 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg profilnamnet  
                    Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                    2 svar
                    354 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Arbetar...
                    X