Ekolod, fishfinder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod, fishfinder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod, fishfinder

Hej.
    Har funderat på att köpa ett Eagle CUDA 300 portabelt.

Är det någon som har testat detta? possitivt/negativt?

I näst kast så .....

Har ett Eagle Cuda 240 portabelt som jag är nöjd med. Har naturligtvis begränsningar jämfört med andra dyrare lod. Med du ser djup, fisk osv så det fungerar. Håller på att försöka få koll på att hitta skillnad mellan hård och mjuk botten, hoppas det skall fungera med detta lod.

Har dock bara testat det i insjöar med djup upp till 8 meter än så länge. Skall testas längs kusten på djup upp till 30 meter nu i sommar, tänkte återkomma med en recension efter sommaren...har förhoppningsvis fått testat det i många timmar då...

Det enda negativa jag hittat än så länge är det jäkla knappljudet...hittar inte något ställe att stänga av det!

Kommentera

Hej.
      Tack för svaret. Jag fiskar i stort bara på Hjälmaren. Ekonomin är begränsad så jag tyckte detta verkade vara ett vettigt ekolod. Jag har beställt 1st Eagle Cuda 300 portabelt idag. Hoppas jag blir nöjd
      I näst kast så .....

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
        Har ett Eagle Cuda 240 portabelt som jag är nöjd med. Har naturligtvis begränsningar jämfört med andra dyrare lod. Med du ser djup, fisk osv så det fungerar. Håller på att försöka få koll på att hitta skillnad mellan hård och mjuk botten, hoppas det skall fungera med detta lod.

Har dock bara testat det i insjöar med djup upp till 8 meter än så länge. Skall testas längs kusten på djup upp till 30 meter nu i sommar, tänkte återkomma med en recension efter sommaren...har förhoppningsvis fått testat det i många timmar då...

Det enda negativa jag hittat än så länge är det jäkla knappljudet...hittar inte något ställe att stänga av det!
        Meny två gånger sen andra raden ljud (sounds) enter bara klicka bort lycka till
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Yes...skall testas direkt. Stort tack för hjälpen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gussy, 2025-09-01, 16:36
          11 svar
          667 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg DIFAnders  
          Startad av Sadda, 2025-10-11, 10:22