Lowrance Mark-5x - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance Mark-5x

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lowrance Mark-5x

Tja
    Ska nu byta ut mitt gamla cuda 168 som gjort sitt Har kollat på ett Lowrance Mark-5x som verkar vara ett vettigt lod som passar min budget Min fråga är nu om det är ett bra och prisvärt lod?
    Vad är skillnaden mellan det och pro modellen? Ni som har detta lod är ni nöjda med det?
    Mvh jensa
    Gilla och följ oss på facebook
    www.facebook.com/TeamFishingForFun

Mina PB:n
    Gädda 12.70 kg 117 cm
    Gös 5.70 kg 80 cm
    Abborre 1.32kg 46 cm

Om du söker lite finner du en hel del om mark 5x. Pro modellen har dubbelfrekvenzgivare och högre uteffekt och högre pris.
    Det kommer annars en Mark 5x DSI till nästa år som verkar lite intressant 455/800khz givare.
    I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

avyttrade mitt cuda 168 i våras och köpte ett mark-5X lod och är helnöjd.
      Har ju inte så mkt att jämföra med eftersom jag kört med mitt cuda lod i flera år, men jag tycker att det har dom funktionerna som jag behöver.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jensa_H Visa inlägg
        Tja
        Ska nu byta ut mitt gamla cuda 168 som gjort sitt Har kollat på ett Lowrance Mark-5x som verkar vara ett vettigt lod som passar min budget Min fråga är nu om det är ett bra och prisvärt lod?
        Vad är skillnaden mellan det och pro modellen? Ni som har detta lod är ni nöjda med det?
        Mvh jensa
        Jag har ett Mark 5x och jag är helnöjd, efter lite pillande med inställningarna så man får det som man vill....jag hade nytta av tips här på forumet som hjälpte mkt. Så jag rekommenderar det starkt.

Skillnaden mellan Pro och "standard" är b la PRO har 2 frekvens givare 83/200khz 120graders spridning vs 60grader. + trackbackfunktion då du kan gå tillbaka i bilden och titta i historiken. Mer RMS och djup.

Jag tyckte inte det var värt att lägga de extra pengarna på pro modellen till det jag använder den.
        Men snart kommer det en "ny" version av Mark 5x som heter Mark 5x DSI, men priset på den vet inte än....kan bli lite dyrare.

Kommentera

Lowrance nya budget DSI modeller

Jag skulle se mera på Lowrance nya Mark-5x DSI Ekolod som instegsmodell.

Down Scan (DSI) är verkligen bra vid vertikalfiske och bilden som visas på lodet är lättare att tyda än vanliga ekolod. Om du har lite mera att lägga ut är Lowrance nya Elite-5x DSI Ekolod bättre.

Mark-5x DSI: http://www.lowrance.se/Produkter/Mar...ie/Mark-5XDSI/
          Elite-5x DSI: http://www.lowrance.se/Produkter/Mar...e/Elite-5XDSI/

Du handla det lite billigare på nätet inom EU då lowrance general agent i sverige fortfarande envisas med att ha högre priser i sverige. En bra site att handla på är www.electronics-marine.co.uk/p.... Lowarance Mark-5x DSI kostar där 250 pund inkl. moms vilket är ca 2600kr vilket är riktigt billigt (blir bara bättre och bättre med pundets värdeutveckling).

Skit fiske

Kommentera

Ursprungligen postat av TwistedRat Visa inlägg
            Jag skulle se mera på Lowrance nya Mark-5x DSI Ekolod som instegsmodell.

Down Scan (DSI) är verkligen bra vid vertikalfiske och bilden som visas på lodet är lättare att tyda än vanliga ekolod. Om du har lite mera att lägga ut är Lowrance nya Elite-5x DSI Ekolod bättre.

Mark-5x DSI: http://www.lowrance.se/Produkter/Mar...ie/Mark-5XDSI/
            Elite-5x DSI: http://www.lowrance.se/Produkter/Mar...e/Elite-5XDSI/

Du handla det lite billigare på nätet inom EU då lowrance general agent i sverige fortfarande envisas med att ha högre priser i sverige. En bra site att handla på är www.electronics-marine.co.uk/p.... Lowarance Mark-5x DSI kostar där 250 pund inkl. moms vilket är ca 2600kr vilket är riktigt billigt (blir bara bättre och bättre med pundets värdeutveckling).

Skit fiske

Kollade in deras hemsida och den verkar lovande. Har du själv beställt därifrån eller? tänkte mest på fraktkostnader och garanti osv.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
            72 svar
            6 112 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg tobs
            av tobs