Ekolod till Vertikal fiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod till Vertikal fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ni som har Elite 5 uppgradera mjukvaran i ert lod. Det blir ett helt nytt lod med fler funktioner och bättre inställningsmöjligheter

//Martin

Kommentera

• hur uppgraderar man?

Kommentera

• Uppgradera
        -Visa hänsyn
        -Skräpa inte ner
        -Hantera fisken varsamt
        -Respektera gällande fiskeregler
        -Ha kul!

Kommentera

• Det sjukt sugiga är att det inte verkar gå att uppgradera Elite-5x
          Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

• Jag misstänker att de bara har glömt att skriva ut Elite 5X, alla andra Elitemodeller står ju listade. Men du kanske ska slänga iväg ett mail till dem och kolla för säkerhets skull. Jag har uppdaterat, gick snabbt och smidigt. Har inte testkört det än sen dess, återkommer med info när jag testat. Tror inte jag kommer märka någon större skillnad.
            Det där med att de gjort isfiskeläget lättare tillgängligt känns som ruskigt meningslöst för min del, använder det inte när jag isfiskar, kör alltid samma läge, sommar som vinter. Har inte fattat poängen.

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
            Det sjukt sugiga är att det inte verkar gå att uppgradera Elite-5x
            Senast ändrad av elfving73; 2012-04-26, 07:33.
            -Visa hänsyn
            -Skräpa inte ner
            -Hantera fisken varsamt
            -Ha kul!

Kommentera

• Ursprungligen postat av elfving73 Visa inlägg
              Jag misstänker att de bara har glömt att skriva ut Elite 5X, alla andra Elitemodeller står ju listade. Men du kanske ska slänga iväg ett mail till dem och kolla för säkerhets skull. Jag har uppdaterat, gick snabbt och smidigt. Har inte testkört det än sen dess, återkommer med info när jag testat. Tror inte jag kommer märka någon större skillnad.
              Det där med att de gjort isfiskeläget lättare tillgängligt känns som ruskigt meningslöst för min del, använder det inte när jag isfiskar, kör alltid samma läge, sommar som vinter. Har inte fattat poängen.
              På ett HDS kan man uppdatera via dess nätverk, men elite-5x har ingen nätverksanslutning och ingen SD-kort plats, så ska man kunna uppdatera den måste man nog skicka in skiten?
              Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

• Tja Martin!
                Hoppas allt är bra med dig! Kommit igång med fisket för säsongen? Här är det kanon, och säsongen har startat sen en månad tillbaka. Wunderbar!
                Jag gjorde precis den där uppdateringen på mitt Elite 5. Jag har läst om vad uppdateringen innehåller, men det verkar mest vara sånt som jag inte har någon glädje av. Nyfiken på de sista raderna - "General software and performance improvements"
                Vilken skillnad har du märkt? (jag har inte testkört ekolodet efter uppdateringen)

Ps: Hade tänkt göra nåt/några nya försök på Norra Barken i sommar,
                får man lite sällis och guidning då, eventuellt? :0)

Skitfiske / Mattias

Ursprungligen postat av Caledonia Visa inlägg
                Ni som har Elite 5 uppgradera mjukvaran i ert lod. Det blir ett helt nytt lod med fler funktioner och bättre inställningsmöjligheter

//Martin
                -Visa hänsyn
                -Skräpa inte ner
                -Hantera fisken varsamt
                -Ha kul!

Kommentera

• Åhå! Menne... det måste väl gå på något sätt? Kanske via NMEA-kontakten?

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
                  På ett HDS kan man uppdatera via dess nätverk, men elite-5x har ingen nätverksanslutning och ingen SD-kort plats, så ska man kunna uppdatera den måste man nog skicka in skiten?
                  -Visa hänsyn
                  -Skräpa inte ner
                  -Hantera fisken varsamt
                  -Ha kul!

Kommentera

• Barken självklart är jag på. Guidning vet i tusan men jag har något på gång! Jo, jag har läst om ditt fiske det är roligt att det går bra för någon. Alltid lika spännade och läsa dina berättelser som nu senast du lurade gammel gösen på mat, fy fy inte snällt. Fortsätt skriv! Fisket efter gös har väl inte varit så lyckat, än. Har varit ut tre gånger bara och de stänger en av sjöarna som jag fiskar i den 1 maj.
                    Gällande uppgraderingen så får du möjligheten att köra delad skärm med 200 khz varav den ene kan man zooma in. Det var väl den funktionen som fick i gång mig, helt super kanon till det pelagiska fisket. Click image for larger version

Name:	IMG_3600.jpg
Views:	1
Size:	328,1 KB
ID:	1762617Lägger upp en bild.

"General software and performance improvements" är väl att lodet går i sönder om exakt 15 månader.
                    Senast ändrad av Caledonia; 2012-04-26, 09:13.

Kommentera

• Ja, fan vad snopet det var, både för mig och för fisken, antar jag! Haha! Ja, men då kan vi ju slå ihop våra "kloka huvuden" och göra ett attempt tillsammans på Barkens gösar. Jag har ju minsann hört om monstergösar i Barken.

Ja, men det där med delad bild med zoom, det är ju ingen nyhet. Det har jag på mitt Elite 5, även på emulatorn som jag tankade ner långt innan jag köpte lodet. Kolla här - för det är väl det du menar? (Bilderna är skärmdumpar från emulatorn)
                      Håller med om det där med att jag nu programmerat lodet att krasha om 15 månader! Haha! Det är fan så det går till nu för tiden! Det är nästan så att jag inte uppdaterar/graderar sånt som går att uppdatera/gradera nu för tiden, för jag tänker att det kan ingå något sånt. *Haha*

Click image for larger version

Name:	Ekolod, delad bild med zoom.jpg
Size:	278,4 KB
ID:	1762618Click image for larger version

Name:	Ekolod, delad bild med zoom1.jpg
Size:	421,7 KB
ID:	1762619

Ursprungligen postat av Caledonia Visa inlägg
                      Barken självklart är jag på. Guidning vet i tusan men jag har något på gång! Jo, jag har läst om ditt fiske det är roligt att det går bra för någon. Alltid lika spännade och läsa dina berättelser som nu senast du lurade gammel gösen på mat, fy fy inte snällt. Fortsätt skriv! Fisket efter gös har väl inte varit så lyckat, än. Har varit ut tre gånger bara och de stänger en av sjöarna som jag fiskar i den 1 maj.
                      Gällande uppgraderingen så får du möjligheten att köra delad skärm med 200 khz varav den ene kan man zooma in. Det var väl den funktionen som fick i gång mig, helt super kanon till det pelagiska fisket. [ATTACH=CONFIG]40909[/ATTACH]Lägger upp en bild.

"General software and performance improvements" är väl att lodet går i sönder om exakt 15 månader.
                      -Visa hänsyn
                      -Skräpa inte ner
                      -Hantera fisken varsamt
                      -Ha kul!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09