Vilken olja till mercury 50EFI 4T? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken olja till mercury 50EFI 4T?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken olja till mercury 50EFI 4T?

Har nu suttit och läst runt på nätet några timmar och blir inte klokare. Fick inte med några böcker med motorn och under kåpan står det bara 10W30 SAE. Jag tror motorn är från -08.

Vad kör ni med i era motorer? Mineral eller syntet? Är det någon som har fakta på vad jag ska hälla i? Behöver inte några teorier om att någons släktings motor rasade pga biltemaolja osv.
    Sluta snacka, ut o fiska..

Är du rädd om motorn använder du Omega olja den kostar rätt mycket mer men då behöver du förmodligen inte byta varje år om du inte kör yrkesmässig guidning .

Jag har själv omega 631 i bilen känns hur tryggt som helst motorn drar aldrig nån olja å då är bilen ändå 12 år gammal å gått 18000 mil .

Min mekaniker rekommenderar alltid castrol oljor tills han såg min dunk . Oj då omega är lite bättre

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av mcben Visa inlägg
      Har nu suttit och läst runt på nätet några timmar och blir inte klokare. Fick inte med några böcker med motorn och under kåpan står det bara 10W30 SAE. Jag tror motorn är från -08.

Vad kör ni med i era motorer? Mineral eller syntet? Är det någon som har fakta på vad jag ska hälla i? Behöver inte några teorier om att någons släktings motor rasade pga biltemaolja osv.
      Det skall vara semisyntetisk i Mercury EFI.

Kommentera

Om du är osäker så kan du ju göra det lätt för dej, köp en dunk av Mercurys egen 4t olja, den funkar såklart kanon, vill du komma billigare undan så kan du kolla den oljans klassning och viskositet på dunken och köpa vilken olja som helst som har samma klassning, även Biltema.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
        31 svar
        23 619 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg nivv
        av nivv