Val av motor Silver Hawk 520 ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av motor Silver Hawk 520 ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Val av motor Silver Hawk 520 ?

Står med båt utan motor , är en Silver Hawk 520 , haft en likadan båt innan med en Honda BF90 , gick helt okej ! Dock nu när jag ändå har möjligheterna att välja motor och kan inte bestäma mig , tänkt att hänga på något lite större för att kunna öka prestandan en aning , har en Suzuki DF 115 på gång , men även kollat lite på Evinrude E-tec .

Suzukin är års 04-06 gått uppskattningsvis ett par hundra timmar . 75 k

E-tecen 90 hk var en 09:a som påståtts ha gått endast ett par timmar 75 k

Eller ska man försöka satsa på något annat ? Tänkte lägga MAX 70-75 .

Skulle välja Suzukin då det alltid är bra med lite extra krut på aktern och Suki 115 hk är kalasfina snurror ;-)

Kommentera

Måste nog hålla med Rospigg i detta. Jag köpte oxå en ny motor för bara ett par veckor sedan. Valde mellan E-tec 40hk å en Suzuki DF40. Polarn har en Silver hawk DC540 och köpte en E-tec 90hk....han bytte motor 2ggr då det visade sig att den inte laddade batteriet ordentligt vid tomgångskörning/trolling. Han bytte till en 90hk Suzuki, har inte haft några som helst problem, tvärtom så går den ju MYCKET tystare på trollingfart samt att han säger att han tjänade ett par knop i fart oxå.
      Detta blev avgörandet för mig som oxå valde en Suzuki. Jösses vad nöjd jag är!!!

Kommentera

Förstår det , har vänner som också kör Suzuki som är skitnöjda , men kan vara kul att bolla med tanken ibland . Nu ska man bara välja , har 2 st på gång , en 06a som gått runt 500 tim för 75 k , och en 02a med 100 gångtim för 70 k , vilken skulle ni valt ? Och låter priserna rimliga , finns inte stort utbud direkt .

Kommentera

Nu skriver du inte vad för motorstorlek på maskinerna, vilket försvårar en del Samt att jag kanske inte är ett proffs på att uppskatta pris....
          Men personligen 100h eller 500h.....känns som om 500h har gått 5ggr mer än den andra, vilket bör betyda mer slitage. Men sedan beror det ju oxå på hur de har skötts, med tanke på service mm

Kommentera

Blev nu iallafall en Suzuki DF 115 -03:a , ska montera här i dagarna men blir nog kanon , drar nog iväg 380 kg rätt bra .

Kommentera

42 knop med orginalpropeller 14x21 , planar innan 3000 rpm , går betydligt bättre än min förra BF90 med förgasare , vilken skillnad .

Kommentera

Va kul, grattis!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                31 svar
                23 679 visningar
                0 gillar