behöver hjälp men min moped - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

behöver hjälp men min moped

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• behöver hjälp men min moped

okej berättar först lite om det, jag körde moppe en dag och den sluta gå, den tände ibland och skuttade iväg kanske en meter sen dog den. så jag tänkte väl att en kolvring har väl åkt, skruvad upp cyllen men allt såg bra ut. Och satte på den igen och fortfarande var den död, så tänkte att den tar väl tjyvluft och byggde nya pinnbultar och nu fick den kompression, nu händer det lite mer i den, går ibland gång och man kör ca 10m innan den börjar blöddra och gå skit och sen dör, är riktigt nära att starta varenda gång och ibland går den ju nåra sekunder, men varför gör den så här? har rensat föggen, rensat röret. Vad kan det vara? är det förgasaren som är grovt felinställd eller ska jag pröva köpa nytt stift. Är grovt trimmad om det hjälper er att komma på nått...

har skruvat några timmar och den får inge bensin, och bensinen har börjat läcka ur förgasaren? ska köpa ännu större förgasare när jag får sommarjobbspengarna men vad ska jag göra nu för jag vill få den gamla att funka för det tar några veckor tills jag får sommarjobbspengarna. Den har stått i brännolja några dagar och är rejält urblåst, förstår ej vad felet kan vara?

Kommentera

Byt stift kostar ju inte mycket,är det brytarlös tändning? annars byt kondensatorn.går den på fullgas i några min och sen dör? kan ju vara så att den tömmer flottör huset,är det jag kommer på.

Kommentera

nytt stift får jag om en timma, kondensatorn vet jag inte om det är felet, mend e är ju inte så dyra att köpa nya. Hade upp den i fullgas 7sek sen dog den och nu om man får igång den nån sek så bara blöddrar den, är inte många sekunder den går

Kommentera

Testa nålventilen (om den har en sådan) i flottörhuset och se om den öppnar/stänger som den ska. Det går att göra genom att man sätter en slang på den och blåser samtidigt som man trycker in piggen. Ibland kan nålventilen gå sönder med ojämn gång som följd. Om du har reedventil intill cylindern så skulle även denna kunna vara ett problem, typ att bladen är skadade.

Kommentera

tror inte att det är nålventilen. Fast den är sönder ska man få upp bensinen till cylindern, ska pröva ställa om flotörnålen och ställa om förgasaren idag, har nytt stift nu. Membran har den under cyllen så någon reedventil finns inte.

Kommentera

skruvat en timme nu och har kommit fram till att den tar tjyvluft någonstans eftersom den inte drar bensin till motorn, som jag redan trott funkade nålventilen som den skulle och öppnar och stänger som den ska. Ska pröva spänna om cylindern, har dock ingen moments nyckel utan brukar bara dra för känsla, det är ordentliga hack när man drar runt kicken vilket tyder på kompression, ändå drar den tjyvluft någonstan´( kanske spricka i portarna?) kan säga att moppen inte är lugnt medkörd, Ska jag pröva porta cyllen(84cc), dels får jag mer effekt och dels kanske det är där felet sitter...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
              31 svar
              23 620 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg nivv
              av nivv