E-thrust eller Minn-Kota - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

E-thrust eller Minn-Kota

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• E-thrust eller Minn-Kota

Säkert 1000 tals trådar om detta och har hittat en hel del och läst men jag är fortfarande inte övertygad då butiken jag ringt till säger en sak, och många på forumen säger sina åsikter. Ska fatta mig kort.

Av ekonomiska skäl kan jag inte köpa nån monster motor, och de ställen jag tänkt fiska på är små insjöar, och jag kommer ge mig ut i hyfsat väder när det inte blåser nå extremt osv.

Körning kommer bli i snitt 4-6 timmars pass 1 gång i veckan från att hyrbåtarna sätts i tills hyrbåtarna plockas upp ur sjöarna så motorn kommer inte att köras, lite trolling och mest stillastående vertikalt eller spinn för att sen köra till nästa ställe och stå.

Jag va hade i tankarna att köpa en Minn kota enduro C2 40 lb för ca 2500:-

Men butikskillen sa direkt att köp en E-thrust 55 lb för 1999:- istället

Den skulle klara mina behov exemplariskt då den MK enduron c2 inte har några speciella funktioner mer än va de andra motorerna har, bara några steg fram och några steg back samt batteri indikator.

E-Thrust ä dock en snabbare/(starkare?) motor som gör att jag kan köra i lägre varv vilket sparar batteri samt slitage.

Hade jag kunnat satsat ett par tusenlappar så hade valet istället blivit en MK mer avancerad historia med alla fler finesser med tanke på kvalitet, energispar etc men den mindre MK hade inte mer än va de andra fabrikaten hade i den prisklassen.

Vad tycker ni? Vågar jag klippa till på en E-thrust med tanke på mina behov eller går jag på värdens mina?

Tack på förhand.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
31 svar
23 466 visningar
0 gillar
Senaste inlägg nivv
av nivv