Lacka om kåpa på utombordare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lacka om kåpa på utombordare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lacka om kåpa på utombordare?

Hej alla. Någon som har koll på vad pass krångligt det är att lacka om kåpan på en gammal utombordare? vart får man tag i rätt färg och lack? Och till vilket pris?

Vilken färg som helst borde funka? Allt beror på hur noga du vill vara och vad du vill göra... Men biltema.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ja ta vilken som helst. Nagellack eller Falu rööfärg t.ex.

Kommentera

okej! Ja hur vackert det blir kvittar, anlednings till att jag funderar på att lacka om den är att fanskapet släpper glasfiberflis.

Kommentera

Ja men någon kommer säkert med ett riktigt tips. Om jag inte minns fel var det någon med samma frågeställning i en annan tråd, tror det var i nån båtrenoveringstråd så kanske blir lite marig att hitta.
          Släpper den glasfiber får du väl ändå slipa först, men det begriper du ju utan att jag säger det.

Kommentera

Originalfärg på sprayburk hittar du hos märkesrepresentanten för ditt motormärke.

Kommentera

släpper den glasfiber skulle jag slipa fylla igen porerna med polyester eller gelcoat, sen måla det.
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av hällmark Visa inlägg
                okej! Ja hur vackert det blir kvittar, anlednings till att jag funderar på att lacka om den är att fanskapet släpper glasfiberflis.
                Hmmm då borde du låta någon med plastkunskap titta på eländet. Om det är som du säger har du ett större problem än att måla. Glasfiber som frasar upp sig är vad vi lekmannamässigt säger att den ruttnar. Plasten som binder glaset är sönderbränd och glasfibern är det enda som är kvar och då är det illa.

Är du säker på att det inte är lacken som krackelerar vilket är betydligt vanligare och tämligen harmlöst.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Tror tyvärr att dem släpper glasfiber, räcker med att man lutar sig över den så kliar armarna. Men å andra sidan gammal motor, så jag kan testa mej fram tills det funkar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                  31 svar
                  22 831 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg nivv
                  av nivv